Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

قربانیان آزارجنسی تیم ملی ژیمناستیک آمریکا؛ شاکیان 380 میلیون دالر غرامت دریافت می‌کنند

© Sputnik / Александр Вильфتیم ملی ژیمناستیک امریکا
تیم ملی ژیمناستیک امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
قربانیان آزارهای جنسی پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک آمریکا 380 میلیون دالر غرامت می‌گیرند.
به گزارش اسپوتنیک، دعوای حقوقی میان فدراسیون ژیمناستیک ایالات متحده و صدها قربانی آزارهای جنسیِ لری نصار، پزشک سابق تیم ملی ژیمناستیک این کشور سرانجام چهار سال پس از آغاز رسیدگی قضایی به این رسوایی، با توافق بر سر پرداخت 380 میلیون دالر غرامت به قربانیان پایان یافت.
این پرونده که از 5 سال قبل در جریان بود بزرگترین رسوایی ورزش ملی در دنیا ارزیابی شد و به انحلال خانه ملی ژیمناستیک این کشور و استعفای تمامی مقام های ملی این رشته منجر شد.
لری نصار در سال 2018 به جرم آزارجنسی و دست درازی به دختران ورزشکار به تحمل بیش از 300 سال زندان محکوم شد. در جریان آن دادگاه بسیاری از ورزشکاران نامدار و مدال آوران المپیک، در دادگاه علیه نصار و اینکه او چگونه به بهانه معاینات پزشکی یا مداواری صدمه دیدگی آنها را آزار می داده شهادت دادند.
قرار است بنا بر توافق صورت گرفته خانه ملی ژیمناستیک که بالاترین نهاد ملی این ورزش در امریکا است به همراه کمیته المپیک این کشور این غرامت را به شاکیان لری نصار پرداخت کنند.
لورنس جرارد نصار مشهور به "لری نصار" پزشکی استئوپاتی ساکن ایالات متحده آمریکا در سال‌هایی که به عنوان پزشک تیم ژیمناستیک دختران فعالیت می‌کرد صدها تن از زنان و دختران فعال در این ورزش را مورد آزار جنسی قرار داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала