نیروی هوایی بریتانیا یک پهپاد را در سوریه ساقط کرد

© Photo / Airbus S.A.S.Беспилотник Zephyr, спроектированный инженерами Airbus
Беспилотник Zephyr, спроектированный инженерами Airbus - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
عضو شوید
جنگنده یوروفایتر تایفون نیروی هوایی بریتانیا یک پهپاد کوچک را در سوریه ساقط کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جنگنده یوروفایتر تایفون متعلق به نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا یک پهپاد کوچک را در سوریه سرنگون کرد که "تهدیدی برای نیروهای ائتلاف در این منطقه بود". این درگیری در 14 دسامبر زمانی رخ داد که فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز پایگاه عطنف در سوریه شناسایی شد. با ادامه مسیر پهپاد، مشخص شد که تهدیدی برای نیروهای ائتلاف در سویه است.
علیرغم اندازه کوچک پهپاد، وزارت دفاع انگلستان اعلام کرد که این موشک را به یک هدف بسیار دشوار تبدیل کرده و با موشک پیشرفته هوا به هوای کوتاه برد (ASRAAM) با موفقیت توانستند این پهپاد را سرنگون کنند و تهدید برطرف شد.
گفتنی است، جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 جنوری 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است.
حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.
داعش (سازمان تروریستی ممنوع در روسیه) که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала