Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ادامه جنگ یوفا با فیفا؛ چفرین برسر جام جهانی هر دو سال یکبار قصد سازش ندارد

© REUTERS / Alkis KonstantinidisNewly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016
Newly elected UEFA President Aleksander Ceferin of Slovenia delivers a speech during the Extraordinary Congress in Athens, Greece September 14, 2016 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
فیفا قصد برگزاری یک اجلاس جهانی در مورد طرح جام جهانی را دارد اما این کار با مخالفت رئیس یوفا روبرو شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ فیفا هفته آینده یک نشست جهانی برگزار خواهد کرد تا در مورد برنامه‌های خود برای برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار بحث کند، اما بزرگترین حریف آنها الکساندر چفرین رئیس یوفا هیچ علاقه‌ای برای سازش با فیفا نشان نداده است.
چفرین گفت که سازمان او هیچ استراتژی توافق شده‌ای برای نشست روز دوشنبه ندارد و نشان می‌دهد که این یک لحظه تعیین کننده در این روند نخواهد بود.

رئیس یوفا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: "همان‌طور که می‌دانیم فیفا همچنان این پروژه را دنبال می‌کند، سیگنال‌هایی از طرف‌های مختلف به گوش می‌رسد که ممکن است آن‌ها را تا انتها دنبال نکنند. ما موضوع خاصی نداریم. برای دوشنبه 211 فدراسیون خواهد بود، یعنی 500 نفر در کنفرانس ویدئویی. من انتظار چیز خیلی عمیقی ندارم. اما ما گوش خواهیم داد و خواهیم دید و مطابق با آن عمل خواهیم کرد. اما فعلا، ما انجام نمی دهیم."

چفرین اضافه کرد: "حتی دستور کار دوشنبه را دارم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که آینده فوتبال نام دارد، که می‌تواند معنی زیادی داشته باشد و هیچ معنایی ندارد."

ویکتور مونتاگلیانی رئیس CONCACAF یکی از متحدان کلیدی جیانی اینفانتینو رئیس فیفا که بازی را در آمریکای شمالی و مرکزی و دریای کارائیب اداره می‌کند، در اوایل این ماه به رویترز گفت که به سمت یک راه‌حل سازش گرایش دارد. مونتاگلیانی ایده نسخه اصلاح شده جام کنفدراسیون‌ها یا نسخه جهانی مفهوم لیگ ملت‌ها را به عنوان جایگزینی برای جام جهانی دوسالانه مطرح کرد. اما چفرین گفت که پیشنهادهای مشخص یا جزئیات این ایده را ندیده است.

او گفت: "من از شنیدن پیشنهادها یا خواندن در مورد پیشنهادها در رسانه‌ها خسته شده‌ام. من ممکن است ساده لوح باشم، اما هنوز امیدوارم که با مستندات، با چند پیشنهاد ملموس، با چند ایده جدی شروع به صحبت کنیم و منتظر نمانیم تا صبح که روزنامه‌ها بیایند تا ببینیم پیشنهاد جدید برخی از همکارانمان چیست."

چفرین گفت که امیدوار است فیفا و کنفدراسیون‌ها بتوانند روی شکل آینده تقویم مسابقات بین‌المللی تمرکز کنند که باید برای دوره پس از 2024 مورد توافق قرار گیرد: "مشکل این است که همه چیز به هم مرتبط است. ما برای مسابقات مختلف پیشنهادهایی دریافت می‌کنیم و به همین دلیل است که بحث در مورد تقویم مسابقات بین المللی همیشه به تاخیر می‌افتد. ما حتی به دلیل همه آن ایده‌هایی که اتفاق افتاده است، شروع به بحث در مورد تقویم نکرده‌ایم. امیدوارم بلافاصله بعد از سال نو، درباره تقویم مسابقات بین‌المللی بحث کنیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала