تخلیه همکاران امریکا؛ تعداد افراد باقی مانده در افغانستان اعلام شد

© AFP 2023 / Taylor Crul / US Air ForceЭкипаж ВВС США и афганские беженцы на борту самолета C-17 Globemaster III в международном аэропорту имени Хамида Карзая в Кабуле
Экипаж ВВС США и афганские беженцы на борту самолета C-17 Globemaster III в международном аэропорту имени Хамида Карзая в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
یک کارمند وزارت خارجه امریکا گفته است که حدود شصت هزار مترجم و همکاران دیگر آنها در افغانستان باقی مانده اند.
به گزارش اسپوتنیک، Wall Street Journal به نقل از یک کارمند وزارت خارجه ایالات متحده گزارش داده است که حدود 60 هزار مترجم و افرادیکه درخواست ویزه امریکا را داده اند، هنوز در افغانستان هستند.
به گفته این منبع، حدود 30 هزار نفر مراحل اول و دشوار را طی کرده اند و آماده تخلیه هستند، فقط حدود 29 هزار شخص دیگر در مراحل اولیه کار قرار دارند.
نشریه خاطرنشان کرده است که پروازها از افغانستان به ایالات متحده زیاد شده، اما عمدتاً شهروندان امریکا و ساکنان آنها است. افزوده شده است برای افغانهایکه اسنادشان طی مراحل شده نیز چوکی در نظر گرفته شده است.
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
امادگی امریکا برای تخلیه شهروندانش از کیف در صورت حمله روسیه اوکراین؛ مسکو واکنش نشان داد
درعین حال، به این نکته اشاره شده است که ایالات متحده در حال حاضر با شرکا همکاری میکند تا چند پرواز را در هفته سازماندهی کند، اما تعداد آنها بستگی به شرایط فرودگاه کابل دارد.
پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترول افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала