شرط گفتگو ناتو با روسیه

© AFP 2023 / Paul J. RichardsГенеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
ناتو اعلام کرد که هرگاه مسکو گام های مشخصی برای کاهش تنش ها بردارد، آماده است برای تقویت اقدامات اعتمادسازی با روسیه کار کند.
به گزارش اسپوتنیک، ناتو می گویند که از پیشنهادات روسیه در مورد امنیت اروپا آگاه است، اما لازم است نگرانی های این ائتلاف در نظر گرفته شود. در این سند آمده است: بدیهی است که هرگونه گفتگو با روسیه باید بر اساس متقابل باشد و نگرانی های ناتو در مورد تعدادی از اقدامات روسیه را در نظر بگیرد.
به گفته این ائتلاف، "چنین گفت‌وگو باید بر اساس اصول و اسناد بنیادی باشد که ساختار امنیت اروپا را تشکیل می‌دهند". این بحث "باید با مشورت شرکای اروپایی اتحادیه" برگزار شود.
Russia NATO - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2021
ممکن رویارویی شدید بین روسیه و ناتو آغاز شود
ناتو همچنین اعلام کرد که روسیه نباید در روابط این سازمان با اوکراین دخالت کند. در این سند تاکید شده است: "ما متعهد به حق همه کشورها برای تعیین آینده و سیاست خارجی خود بدون دخالت خارجی هستیم. روابط بین ناتو و اوکراین منحصراً مربوط به خود اوکراین و 30 کشور عضو این ائتلاف است."
این ائتلاف نظامی مجدداً تأکید کرد که "هر گونه حمله به اوکراین عواقب ناگوار خواهد داشت و برای آن هزینه بالایی باید پرداخت شود."
در بیانیه تاکید گردیده است: "ناتو به کار (برای شناسایی پیامدهای احتمالی) در هماهنگی نزدیک با شرکای ذی‌نفع و سایر سازمان‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد".
Президент РФ Владимир Путин на Международном авиационно-космическом салоне МАКС-2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2021
رئیس‌جمهور پوتین: ناتو روسیه را دشمن خود می‌داند
وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که مسکو بر ایجاد تضمین های امنیتی اصرار دارد. وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که اگر ناتو و ایالات متحده به این خواسته پاسخ ندهند، ممکن است دور جدیدی از رویارویی رخ دهد.
7 دیسامبر، ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رهبران روسیه و ایالات متحده، پشت درهای بسته گفتگو کردند. رئیس جمهور روسیه از جمله خاطرنشان کرد که "خط سرخ" برای مسکو پیشروی بیشتر ناتو به سمت شرق و استقرار سلاح های تهاجمی در اوکراین است.
روز بعد، بایدن آمادگی خود را برای دیدار بین ایالات متحده و کشورهای بزرگ عضو ناتو با روسیه برای بحث در مورد نگرانی های مسکو در مورد گسترش این ائتلاف و اتخاذ تدابیری برای کاهش تنش در جناح شرقی آن اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала