روسیه برای اتصال افغانستان به سوئیفت سعی می ورزد

© Fotolia / Vladislav KochelaevsБанк
Банк - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
نماینده ویژه افغانستان: روسیه به دنبال اتصال بانک های افغانستان به SWIFT است.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان اظهار داشته است که روسیه بر کشورهای غربی فشار می آورد تا ارتباط بانک های افغانستان را با سیستم پرداخت بین المللی SWIFT دوباره برقرار کنند، زیرا این امر مانع کمک به مردم می شود.
کابلوف افزود: "اکنون ما باید مردم افغانستان را نجات دهیم بدون اینکه منتظر بمانیم تا کودکان و بزرگسالان این کشور بمیرند. اولین برف در کابل بارید و زمستان ها در دهه های اخیر در آنجا بسیار شدید بوده است و چیزی برای گرم کردن خانه ها وجود ندارد و چیزی برای خوردن هم نیست".
پول افغانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2021
بانک مرکزی: دومین بسته کمک نقدی برای افغانستان به کابل رسید
کابلوف متقاعد شده است که قطع ارتباط از SWIFT برای خود ایالات متحده نیز مشکلاتی را ایجاد می نماید: قوه اجرائیه نمی تواند مستقیماً به مردم افغانستان کمک کند. به همین دلیل، مسکو مبارزه برای تسهیل کمک به افغان ها را مهم می داند.
پس از روی کار آمدن جنبش طالبان (که در فدراسیون روسیه به عنوان یک جنبش تروریستی ممنوع شده است) حکومت افغانستان تحت تحریم است. بانک های غربی دارایی های خارجی کابل را به دستور واشنگتن مسدود کردند و کار بانک های افغان در سیستم پرداخت سوئیفت متوقف شد. در همان زمان، در اوایل ماه دیسامبر، ایالات متحده همچنان به شهروندان و ساکنان دائمی این کشور اجازه داد تا به افغانستان انتقال پول خصوصی انجام دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала