روسیه: صدها هزار افغانستانی در زمستان امسال کوشش می‌کنند به اروپا بروند

© REUTERS / Marko DjuricaСирийские беженцы на границе Сербии и Хорватии
Сирийские беженцы на границе Сербии и Хорватии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفته است که اگر جلو بحران اقتصادی در افغانستان گرفته نشود، زمستان همین سال صدها هزار نفر به اروپا مهاجرت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده‌ی ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان، مدیر بخش دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفته است: غرب از جریان مهاجرت حراس دارد، ما به آنها توضیح داده ایم که راه‌هی که شما پیش گرفته اید (مسدود کردن پول های افغانستان) درست نیست، این اقدام وضعیت را وخیم می‌سازد. صدها نفر در همین زمستان به اروپا فرار خواهند کرد."
پس از روی کار آمدن جنبش طالبان (که در فدراسیون روسیه به عنوان یک جنبش تروریستی ممنوع شده است) SWIFT در افغانستان طقع شده است.
واکنش چک به هجوم مهاجرین به پولند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
واکنش چک به هجوم مهاجرین به پولند
آقای کابلوف خاطرنشان کرد: "بیایید پول افغانستان را آزاد کنیم، تمام اقدامات را انجام بدهیم تا به خانواده‌ها کمک کنیم تا به کشورهای خارج فرار نکنند و زجر و ستم را نبینند. خوب است که با آنها کمک شود."
یادآوری می کنیم، که پس از تصرف افغانستان و بیرون شدن ایالات متحده امریکا و کشورهای غربی از افغانستان، امریکا دارایی های افغانستان را بست تا گروه طالبان از این دارایی ها برای کارهای تروریستی و در برابر دیگر اقوام افغانستان بکار نگیرند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала