منابع: ورود زنان بدون محرم به مراکز صحی در غزنی ممنوع شد

© Photo / af.mophشفاخانه ملی اطفال اتاترک
شفاخانه ملی اطفال اتاترک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
منابع محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که ریاست امر به معروف و نهی از منکر این گروه ورود زنان بدون "محرم شرعی" به مراکز صحی را در شهر غزنی ممنوع کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، یک منبع صحی که نخواست هویتش فاش شود، می گوید که مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در غزنی ممنوعیت ورود زنان و دختران بدون محرم شرعی به مراکز صحی را به‌گونه‌ی شفاهی به این مراکز ابلاغ کرده‌اند.
به گفته‌ی منبع، مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در غزنی استدلال کرده‌اند که "گشت‌وگذار زنان بدون محرم شرعی در بیرون از خانه؛ از جمله در کلینک‌ها و شفاخانه‌ها" "گناه" محسوب می‌شود.
Семья из Афганистана с вещами на контрольно-пропускном пункте Ворота дружбы в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
کوریای جنوبی 2.5 میلیون دالر به پناهندگان افغانستان در ایران کمک کرد
او تأکید کرد که در ابتدای سقوط غزنی به‌دست طالبان نیز شفاخانه‌ی ولایتی آن دستور مشابهی از ریاست صحت عامه‌ی این ولایت دریافت کرده بود. او تأکید کرد که این شفاخانه نتوانست این دستور را عملی کند.
اما یک منبع دیگر از مؤسسه‌ی همکاری و انکشاف برای افغانستان (ادا) نیز تأیید کرد که طالبان ورود زنان بدون محرم به مراکز صحی در این ولایت را ممنوع کرده‌اند. او گفت که این مؤسسه در تلاش است تا این موضوع را از طریق صحبت با مسئولان محلی این گروه در غزنی حل کند.
گروه طالبان تاکنون به گونه رسمی در این خصوص چیزی نگفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала