Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مهمانان جدید لیگ ملت‌های اروپا

© REUTERS / ALBERTO LINGRIAقهرمانی فرانسه در لیگ ملت های اروپا
قهرمانی فرانسه در لیگ ملت های اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
قرار است از سال 2024 تیم‌های آمریکای جنوبی نیز به لیگ ملت ها اضافه شوند.
به گزارش اسپوتنیک، یوفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با یکدیگر تفاهم نامه ای امضا کردند که به واسطه آن رقابت های لیگ ملت ها گسترش ویژه ای پیدا خواهد کرد.
از قرار معلوم، 6 تیم برتر قاره بر اساس رنکینگ که به احتمال زیاد تیم های برزیل، آرجنتین، پرو، اروگوئه، شیلی و کلمبیا خواهند بود، وارد سطح A لیگ ملت های اروپا می شوند. چهار تیم دیگر هم به سطح B اضافه می شوند.
به منظور کاهش رفت و آمدها، تمام بازی ها در قاره اروپا برگزار خواهند شد. زبیگنیو بونیک، نایب رئیس فعلی یوفا، در مصاحبه‌ای گفت:
"این آخرین لیگ ملت های یوفا در این قالب است. ما با کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی جلسه ای داشتیم. از سال 2024، تیم های این قاره نیز وارد تورنمنت لیگ ملت های اروپا خواهند شد. هنوز داریم روی فرمت و نحوه برگزاری آن کار می کنیم."
بونیک اشاره کرد که شش کشور برتر آمریکای جنوبی شامل آرجنتین، برازیل و به احتمال زیاد کلمبیا، شیلی، پرو و اروگوئه به سطح A لیگ ملت‌های یوفا اضافه خواهند شد.
این باعث می‌شود که بازی‌های جذابی بین آن ها و تیم‌هایی مانند اسپانیا، آلمان، انگلیس و فرانسه برگزار شود؛ اتفاقی از زمانی که لیگ ملت‌ها جایگزین بازی‌های دوستانه ملی شد، خیلی میسر نبود.
همچنین چهار تیم دیگر شامل بولیوی، اکوادور، پاراگوئه و ونزوئلا به سطح B خواهند پیوست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала