کوریای جنوبی 2.5 میلیون دالر به پناهندگان افغانستان در ایران کمک کرد

© REUTERS / Saeed Ali AchakzaiСемья из Афганистана с вещами на контрольно-пропускном пункте "Ворота дружбы" в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан
Семья из Афганистана с вещами на контрольно-пропускном пункте Ворота дружбы в пакистано-афганском пограничном городе Чаман, Пакистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
عضو شوید
کوریای جنوبی به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد و صندوق کودکان سازمان ملل متحد در جهت حمایت از پناهندگان افغانستانی در ایران دو میلیون و 500 هزار دالرکمک کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرتال خبری یونیسف. آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (کمیساریا) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از کمک دو میلیون و 500 هزار دالر جمهوری کوریا در حمایت از برنامه‌های کمک به پناهندگان افغان در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.
یون کانگ هیون، سفیر جمهوری کوریای جنوبی در ایران، روز گذشته با حضور اشتفان پریزنر، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، قرارداد همکاری در این زمینه را با نمایندگان این دو نهاد سازمان ملل متحد امضا نمود.
کمک های عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
سومین محموله از کمک‌های بشردوستانه عربستان به افغانستان رسید
سفیر جمهوری کوریای جنوبی در ایران گفت: جمهوری کوریا با عنایت به روحیه همیاری، حامی ثابت قدم سازمان ملل متحد و ایران به عنوان کشور میزبان باقی خواهد ماند. با کمک دو میلیون و 500 هزار دالر امروز، حمایت دولت ک.ریا در هفت سال گذشته برای رسیدگی به مسئله پناهندگان افغان در ایران به حدود 30 میلیون دالر می‌رسد. اینجانب صمیمانه امیدوارم که کمک مالی امروز به مقابله با بحران و بهبود سطح زندگی افغان های که تازه وارد و مردم محلی کمک کند.
پریزنر اظهار داشت: نهادهای سازمان ملل متحد برای حمایت از جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن همکاری می‌کنند. از اینکه جمهوری کره با مشارکت سخاوتمندانه در یافتن راه حل‌های مشترک برای این بحران، نه تنها در ایران بلکه در کل منطقه، همکاری با ما را افزایش می‌دهد تشکر و قدردانی می‌کنیم.
کمیساریا و یونیسف برای به حداکثر رساندن تاثیر این منبع مالی همکاری خواهند کرد که این مشارکت موجب افزایش اقدامات مشترک آمادگی ما به منظور رفع نیازهای تعداد بالای پناهجویان افغان عازم ایران خواهد شد. این همکاری شامل فعالیت‌هایی برای بهبود دسترسی به آب سالم، ساخت و نگهداری سرویس‌های بهداشتی، دوش‌ حمام و امکانات شستشوی لباس برای حدود هفت هزار نفر در دو مهمان‌شهر جدید پناهندگان است. این مهمان‌شهرها توسط نهادهای سازمان ملل متحد و شرکا در مناطق مرزی در حال احداث هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала