قریشی: برای راه اندازی سیستم بانکی افغانستان کار می‌کنیم

© REUTERS / DENIS BALIBOUSEPakistan foreign minister Shah Mehmood Qureshi arrives to address the United Nations Human Rights Council in Geneva, Switzerland, September 10, 2019
Pakistan foreign minister Shah Mehmood Qureshi arrives to address the United Nations Human Rights Council in Geneva, Switzerland, September 10, 2019 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان می گوید که کشورش تلاش دارد تا سیستم بانکی افغانستان را دوباره راه اندازی کند.
به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز گذشته (26 قوس) در گفتگو با نشریه tribune تاکید کرده که راه اندازی سیستم بانکی افغانستان، اولین گام بزرگ در جهت ثبات اقتصادی این کشور خواهد بود.

قریشی گفته که ممکن است اسلام‌آباد و کشورهای سازمان همکاری اسلامی در زمینه ظرفیت‌سازی به افغان‌ها کمک کنند.

او یاد آور شده که بسیاری از شهروندان افغانستان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند می‌خواهند با بازپرداخت پول به خانواده‌های خود کمک کنند.

قریشی از جامعه بین‌المللی خواست به نیاز مردم افغانستان توجه کند، زیرا افغان‌های عادی به دلیل هیچ تقصیری در رنج هستند.
این مقام پاکستانی در آستانه برگزاری نشست ویژه سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد هشدار داد که اگر به بحران افغانستان رسیدگی نشود، گروه‌هایی مانند القاعده و داعش از این بحران استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که قرار است هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی با دعوت عربستان سعودی و به میزبانی اسلام‌آباد قرار است امروز یک شنبه در پاکستان برگزار شود.

پیش از این پاکستان گفته که از کشورهای اسلامی می خواهد به افغانستان کمک بشری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала