پیش بینی ژنرالان آمریکایی از خطر بروز جنگ داخلی دراین کشور

© AFP 2023 / Mark RalstonТоржественная церемония инаугурации президента США Дональда Трампа в Вашингтоне
Торжественная церемония инаугурации президента США Дональда Трампа в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
شماری از مقام های سابق ارتش آمریکا از احتمال خطر بروز جنگ داخلی در سال 2024 در آن‌کشور خبر داده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دو تن از ژنرالان ارتش آمریکا آنتونیو تاگوبا و استفان اندرسونمعتقد هستند که انتخابات ریاست جمهوری 2024 در ایالات متحده می تواند به ناآرامی و حتی تلاش برای کودتا با مشارکت ارتش منجر شود.
این دو نظامی ارتش آمریکا آنها در مقاله‎ی برای روزنامه واشنگتن پست نوشتند که به نظر آنها از همین حالا نشانه هایی از هرج و مرج احتمالی در روحیه سربازان ارتش ایالات متحده قابل مشاهده است.
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
ترس آمریکا از شکست در جنگ آینده
به گفته این ژنرالان هجوم طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا در 6 جنوری 2021 با حضور "تعداد نگران کننده ای از کهنه سربازان و پرسنل نظامی" صورت گرفت. ده در صد متهمان این رویداد با ارتش ارتباط داشتند.
124 افسر نظامی بازنشسته دیگر به نمایندگی از Flag Officers 4 America نامه ای در حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده منتشر کرده اند که اصرار دارد پیروزی او در رقابت های ریاست جمهوری از او "دزدیده شده است". و از این قبیل نمونه ها زیاد است.
در این گزارش آمده است که، برخی از پرسنل نظامی آمریکا ممکن است با پیروی از دستورات رئیس جمهور جو بایدن خودداری کنند. چنین سناریویی می تواند منجر به یک جنگ داخلی شود که به نوبه خود می تواند توسط مخالفان واشنگتن مورد استفاده قرار گیرد و آنها به کشور حمله کنند.
آنتونیو تاگوبا و اندرسون خواستار اتخاذ گام‌های ملموس فوری برای جلوگیری از چنین نتیجه‌ای هستند. آنها تقویت ساختار فرماندهی و شناسایی و جداسازی منظم "شورشیان بالقوه" را پیشنهاد می کنند. حتی پیشنهادی به پنتاگون برای "بازی کردن" کودتای صحنه سازی شده پس از انتخابات به منظور شناسایی آسیب پذیری های مخالفان احتمالی دولت ارائه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала