هواپیماهای وزارت دفاع روسیه بیش از 200 نفر را از افغانستان بیرون کردند

© Посольство России в Афганистане هواپیماهای وزارت دفاع روسیه بیش از 200 نفر را از افغانستان بیرون کردند
هواپیماهای وزارت دفاع روسیه بیش از 200 نفر را از افغانستان بیرون کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
سه فروند ایل-76 وزارت دفاع روسیه از کابل به پرواز درآمدند که حامل 214 سرنشین از افغانستان بودند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه تصریح کرده است، که شهروندان روسیه، قرقیزستان و همچنین دانشجویان افغانستانی که در دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند در این هواپیماها پرواز می کنند. آنها به فرودگاه چکالوفسکی در پیرامون مسکو تحویل داده می شوند.
بر پایه این گزارش، این هواپیماها دو عملیات سوخت گیری را - در فرودگاه های گیسار (تاجیکستان) و کانت (جمهوری قرقیزستان) انجام می دهند.
Три российских самолета прибыли в Кабул для эвакуации россиян
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2021
سه فروند طیارۀ روسی برای تخلیه شهروندان روسیه و تحویل کمک‌های بشردوستانه وارد کابل شد
پیش از این به تاریخ 1 دسامبر، ایل-76 وزارت دفاع با کمک های بشردوستانه 36 تن محموله وارد کابل شد. این هواپیماها قرار بود با 380 مسافر تخلیه شده به عقب برگردند. این سومین تخلیه است که توسط وزارت نظامی روسیه انجام می شود. اولین پرواز "تخلیه" در 25 اگوست انجام شد. سپس بیش از 500 نفر از کابل تخلیه شدند. در 18 نوامبر 200 شهروند روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، اوکراین و افغانستان از افغانستان بیرون شدند. تخلیه طبق دستورکاری ولادیمیر پوتین انجام می شود. دمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی روسیه توضیح داد که روسیه افرادی را که می خواهند کشور را ترک کنند به دلیل اوضاع نابسامان تخلیه می کند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان (یک سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) در ماه اگوست قدرت را در افغانستان به دست گرفتند. پس از آن، ساکنان محلی شروع به تلاش برای بیرون شدن از این کشور با پروازهای تخلیه کردند در حالی که فرودگاه تحت کنترل ارتش آمریکا بود. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های نظامی روسیه که در زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان زندگی می‌کردند، از رهبری روسیه درخواست تخلیه کردند. کرملین گفت که همه این درخواست‌ها ثبت و تحلیل می‌شوند، اما تاکنون هیچ یک از آنها و استادان دیپارتمنت های روسی دانشگاه های کابل را از افغانستان بیرون نکرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала