واکنش پنتاگون به اظهارات اخیر حمدالله محب در خصوص توافق‌نامه دوحه

© AP Photo / Manuel Balce CenetaОфициальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне
Официальный представитель госдепартамента США Джон Кирби на пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون می‌گوید که امضای توافق‌نامه دوحه بین امریکا و طالبان سیگنال قدرت‌مند به متحدان امریکا، افغان‌ها و دولت افغانستان فرستاد که ایالات متحده امریکا از این کشور خارج می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا، روز گذشته "جمعه، بیست‌وششم قوس"، در یک نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد سخنان حمدالله محب، مشاور امنیت ملی محمداشرف غنی، رییس جمهور فراری کشور، این سخنان را مطرح کرد.
حمدالله محب به تازه‌گی گفته است که دولت پیشین، مساله خروج امریکا از افغانستان را جدی نگرفته است و همین طور او زلمی خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا را متهم کرده است که طالبان را به کابل آورده است. به گفته محب، پس از امضای توافق‌نامه دوحه سقوط نظام جمهوری افغانستان آغاز شده است.
حمدالله محب: پاکستان دوباره در تلاش ناتوان کردن افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
محب: خلیلزاد دست طالبان را گرفته به کابل آورد
جان کربی هرچند گفت که سخنان حمدالله محب را نشنیده است، اما توضیح داد که دولت پیشین افغانستان پیام امضای توافق‌نامه دوحه را داشته است.
با این حال، سخنگوی وزارت دفاع امریکا اذعان کرد که امضای توافق‌نامه دوحه و خروج امریکا بر روحیه نیروهای امنیتی افغانستان تأثیر داشته است.
جان کربی مجموعه‌ای از عوامل را در سقوط نظام افغانستان دخیل دانست و گفت که امریکا در حال بررسی عمل‌کرد خود است.
سقوط نظامی جمهوری که سریع و خلاف پیش‌بینی‌ها اتفاق افتاد، یکی از بحث‌های محوری بین افغان‌ها است.
امریکا قرار است کمیسیونی را برای بررسی ناکامی‌های خود در افغانستان تشکیل دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала