توماس وست: مردم افغانستان در مرکز ملاحظات ما باقی خواهند ماند

تاو وست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید، واشنگتن به دیپلماسی شفاف با طالبان در مورد حقوق بشر، تروریزم و دسترسی دختران به آموزش، در کنار مسائل دیگر ادامه می‌دهد. او گفته‌است که مردم افغانستان در مرکز ملاحظات امریکا است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان امروز (شنبه، ۲۷ قوس) در رشته توییتی نوشته‌است که این هفته با باب منندز؛ رییس مجلس سنای امریکا و یک عضو این نهاد دیدار داشته و هر دو "آنها تجربه و چشم‌انداز عمیقی را برای راه پیش‌رو در افغانستان به ارمغان می‌آورند."
نماینده ویژه امریکا همچنین نوشته‌است که او از طیفی از مجریان برنامه‌های فوری بشردوستانه در سراسر افغانستان و شرکای سازمان ملل مشاوره انتقادی دریافت کرده‌است.
او گفته است: "کار آنها در حال نجات جانها است – ما باید به آنها (نهادهای امدادرسان) کمک کنیم."
وی همچنین گفته‌است که مردم افغانستان در مرکز ملاحظات امریکا است.
نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در ادامه نوشته‌است در حالی‌که "ما به دیپلماسی شفاف با طالبان در مورد حقوق بشر، تروریزم، و دسترسی به آموزش، در کنار بسیاری از مسائل دیگر- ادامه می‌دهیم، مردم افغانستان در مرکز ملاحظات ما باقی خواهند ماند."
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که همزمان با تشدید بحران بشری در افغانستان اعضای کنگره امریکا پیشنهادهایی را برای ارایه کمک مالی مستقیم به مردم ارایه کرده‌اند که همزمان با جلوگیری از فروپاشی در افغانستان، سبب ایجاد یک چارچوب برای اطمینان از پا‌بندی طالبان به تعدات‌شان در راستای مبارزه با تروریزم، در نظر گرفتن حقوق زنان و تشکیل حکومت فراگیر می‌شود.
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
قانون‌گذاران آمریکا در نامه‌ی به حکومت خواستار کمک‌ها به افغانستان شدند
کنگره از دولت بایدن خواسته‌است که دارایی‌های مسدودشده افغانسان را به یک نهاد مناسب، از جمله سازمان ملل متحد بدهد تا از طریق آن، حقوق معلمان پرداخت و غذای کودکان تأمین شود.
این نهاد از ابتکار اخیر ملل متحد مبنی بر استفاده از بانک‌های خصوصی و تلفن همرای برای پرداخت معاشات معلمان بدون سپردن آن به طالبان، یاد کرده است.
در همین حال گفته می شود که دولت باید باید رهنمود مالی را ارایه دهد تا در آن، معافیت‌ تحریم‌های موجود در امر کمک‌های بشردوستانه روشن شود.
گفتنی است این پشنهاد در نامه‌ای مطرح شده که به آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه و جنت یلن؛ وزیر خانه‌داری امریکا فرستاده شده‌است. این نامه توسط ۳۷ عضو دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره امضا شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала