روسیه رسماً از پیمان "آسمان باز" خارج شد

CC BY 2.0 / Papas Dos / RF-85655 Tupolev 154M-Lk-1 Russian Air Force (Open Skies) UUMBРоссийский самолет-разведчик Ту-154М Лк-1
Российский самолет-разведчик Ту-154М Лк-1 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
عضو شوید
به تعقیب ایالات متحده آمریکا، روسیه نیز رسماً مشارکت خود در پیمان " آسمان باز" را خاتمه داد.
به گزارش اسپوتنیک، روسیه امروز شنبه "18 دسامبر" اعلام کرد که رسما از پیمان "آسمان باز" خارج می شود.
مسکو پس از آنکه ایالات متحده از پیمان "آسمان باز" خارج شد و متحدان اروپایی آمریکا از دادن تضمین به طرف روسی مبنی بر عدم انتقال اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول پرواز بر فراز خاک روسیه به واشنگتن خودداری کردند، تصمیم به خروج از این پیمان گرفت.
معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین 34 کشور جهان است که در سال 1996 میلادی امضاء و از سال 2002 به اجراء درآمد و به اجازه پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده ارتباط می‌یابد. گفته می‌شود این پیمان، یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی پس از جنگ سرد است.
پوتین قانونی را برای خروج از پیمان آسمان های باز امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2021
پوتین قانونی را برای خروج از پیمان "آسمان های باز" امضا کرد
هنوز مشخص نیست بلاروس که بخشی از یک گروه واحد با روسیه تحت این معاهده بود، در آینده چه چه تصمیمی خواهد گرفت. مینسک تاکید می کند که تصمیم در مورد مشارکت بیشتر یا عدم مشارکت بلاروس در پیمان "آسمان باز" به دقت تجزیه و تحلیل و با مشورت مسکو اتخاذ خواهد شد.
آمریکا از پیشتر رسما مشارکت پیمان خود "آسمان‌های باز" پیمانی که دونالد ترامپ در ماه می سال گذشته تصمیم به خروج از آن گرفت را متوقف کرد.
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 7 ژوئن قانون مربوط به توقف مشارکت این کشور در پیمان "آسمان باز" که پیش از این به تصویب دومای دولتی و شورای فدراسیون (سنای) روسیه رسیده بود را امضاء کرد و با انتشار آن، این قانون لازم الاجرا شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала