آیا واکسین "اسپوتنیک وی" برای سویه امیکرون به‌روزرسانی می‌شود؟

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر Вакцина Sputnik V, произведенная в "Карагандинском фармацевтическом комплексе"
Вакцина Sputnik V, произведенная в Карагандинском фармацевтическом комплексе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
الکساندر گینتسبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گامالی روسیه اعلام کرد که واکسین "اسپوتنیک وی" برای سویه کرونای امیکرون نیاز به به‌روزرسانی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، آقای گینتسبورگ در پاسخ به این سوال که آیا نیاز است واکسین "اسپوتنیک وی" برای سویه امیکرون به‌روزرسانی شود، گفت که در حال حاضر نیاز به‌روزرسانی نیست. این که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد هنوز وقت است، اما امکان به‌روزرسانی دارو در چند هفته آینده وجود دارد.
رئیس مرکز ویروس شناسی گامالی روسیه گفت: نیازی به‌روزرسانی "اسپوتنیک وی" (برای سویه امیکرون) در حال حاضر نیست. از نظر تکامل چه اتفافی خواهد افتاد، متاسفانه هیچ کس نمی‌تواند پاسخ شما را بدهد. فناوری‌هایی که ما استفاده می‌کنیم این امکان را به ما می‌دهند که در واقع به سرعت انواع جدید واکسن‌های آنتی ژنیک را تنها در چند هفته ایجاد کنیم.
امارات استفاده از واکسن روسی اسپوتنیک لایت را تأیید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2021
آزمایش کارایی واکسین‌های ضد کرونا روسی در برابر "امیکرون"
یازدهم ماه اگست ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسین که "اسپوتنیک وی" نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالی" با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است. "اسپوتنیک وی" در حدود بیش از 64 کشور جهان با جمعیت کل بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد. و به لحاظ شمار تاییدها از سوی نهادهای تنظیم کننده دارویی کشورها جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. پیشتر صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه و مرکز گامالی اعلام کردند، بر اساس بررسی داده های بدست آمده از "اسپوتنیک وی"، اثربخشی این واکسین معادل 97.6 درصد می باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала