سرنگونی بیش از 40 پهپاد ترکیه در سوریه و لیبی

© Sputnik / Michail Fomichev /  مراجعه به بانک تصاویر دافع هوا
دافع هوا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
سیستم‌های هوایی کوتاه برد روسی "پانتسیر اس" بیش از 40 پهپاد ترکیه‌ای بایراکتار و آنکا را در جریان درگیری‌ها در سوریه و لیبی سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه "خبر هفته" شبکه تلویزیونی روسیه-1 اعلام کرد: واحدهای پدافند هوایی سوریه و لیبی مجهز به سیستم‌های "پانتسیر اس" روسیه بیش از 40 پهپاد بایراکتار و آنکا ترکیه را نابود کردند.
این کانال تلویزیونی همچنان پهپاد بایراکتار را که در سوریه سرنگون شد، نشان داد. طبق گزارش، پهپاد ترکیه‌ای به‌طور غیرمجاز وارد منطقه پدافند هوایی سوریه شده و توسط سیستم پانتسیر ساخت روسیه از سرنگون شده است.
در این گزارش، همچنان در مورد پرواز طیارۀ شناسایی لاکهید یو-2 نیروی هوایی امریکا در امتدا سواحل غربی کریمه و همچنان در مورد پرواز پهپاد بایراکتار نیروی مسلح اوکراین که توسط رادارها در 20 کیلومتری هورلیفکا شناسایی شده است، صبحت شده است.
Горящие дома в пригороде Дамаска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2021
روسیه: پدافند هوایی سوریه 7 موشک اسرائیل را سرنگون کرد
در سال 2011 میلادی گزارش شد که روسیه 36 سیستم راکتی و توپی ضدهوایی پانتسیر-اس 1 را به سوریه عرضه کرده است.
پانتسیر-اس 1

ناتو آن را سام-22 نام‌گذاری کرده‌است، یک سیستم دفاع هوایی است که از ترکیب راکت زمین‌به‌هوا میان‌برد و توپ ضدهوایی تشکیل شده‌است. این سیستم از توسعه و ارتقای سامانه 9کا22 تونگوسکا پدید آمده‌است. اکتشاف و همچنین رهگیری هدف در این سامانه توسط رادارهای آرایه فازی انجام می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала