صندوق اسلامی برای افغانستان ایجاد می گردد

© Photo / Sarai.Shahzadaاستفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
عضو شوید
سازمان همکاری اسلامی به ایجاد صندوق پول برای افغانستان موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان گفت که سازمان همکاری اسلامی با ایجاد یک صندوق بشردوستانه برای افغانستان موافقت کرده است.
قابل ذکر است که پاکستان روز یکشنبه میزبان هفدهمین نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی بود. در این نشست که با اصرار عربستان سعودی به عنوان رئیس اجلاس سران این سازمان تشکیل شد، حدود 20 وزیر امور خارجه، 10 معاون وزیر امور خارجه و 70 نماینده حضور داشتند.
قریشی طی کنفرانس مطبوعاتی گفت که این صندوق زیر نظر بانک انکشاف اسلامی ایجاد می شود تا کمک ها را با هماهنگی سایر گروه ها به افغانستان انتقال دهد.
Официальный представитель министерства иностранных дел РФ Мария Захарова во время брифинга - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
تاکید روسیه به آزادسازی تمام بودجه صندوق بازسازی افغانستان
قریشی پیش از این یک استراتژی شش ماده ای را برای رسیدگی به بحران بشردوستانه و امنیت غذایی افغانستان و بهبود اقتصادی این کشور پیشنهاد کرده بود. به ویژه، ایجاد میکانیزم را برای انتقال "حمایت فوری و پایدار بشردوستانه و مالی به مردم افغانستان" و ایجاد گروه از کارشناسان برای بررسی راه های تسهیل دسترسی افغانستان به خدمات بانکی را پیشنهاد می کند. قریشی همچنین خواهان ارتقای امنیت غذایی و "افزایش ظرفیت نهادهای افغانستان برای مبارزه با تروریزم و ​​قاچاق مواد مخدر" شد.
حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی از همه افغان ها خواست تا برای پیشبرد منافع مردم افغانستان، دست کشیدن از خشونت و برقراری صلح پایدار تلاش کنند.
در خبر این سازمان آمده است که در همین راستا، وی بر حمایت سازمان همکاری اسلامی از روند صلح در افغانستان تاکید و آمادگی این سازمان را برای همکاری با نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای به منظور دستیابی به صلح برای مردم افغانستان، استفاده از ظرفیت‌های خود برای دستیابی به سرعت، امنیت و همکاری ابراز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала