دانشمندان سویه اومیکرون را با ویروس آزمایشگاهی مرتبط دانستند

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
دانشمندان چین ادعا نمودند که احتمال دارد سویه اومیکرون ویروس کرونا با جهش موش های آزمایشگاهی مرتبط باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان چینی در یک مطالعه مشخص نمودند که یکی از پاتوژن‌های مصنوعی COVID-19برای موش‌های آزمایشگاهی می‌تواند منجر به پیدایش سویه omcronویروس کرونا شده باشد.
همانطور که این مطالعه اشاره می کند، SARS-CoV-2معمولی برای موش ها خطرناک نیست، بنابراین ویروس های کرونایی وجود دارند که به طور خاص در آزمایشگاه ها ایجاد می شوند
فرضیه توسعه سویه جدیدی COVID-19در جوندگان توسط دانشمندان مؤسسه ژنتیک توسعه زیست شناسی آکادمی علوم چین مطرح شد. آنها فرضیه‌ی را مطرح کردند که مولد اومیکرون می تواند از انسان به موش منتقل شده، به سرعت جهش ها را جمع آوری نموده و سپس به دوباره "پرش" کند. برای انجام این مطالعه محققان 45 جهش نقطه ای را شناسایی کردند که اومیکرون پس از انحراف از خط اصلی دریافت نموده است.
Генеральный директор Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2021
سازمان جهانی بهداشت خطر شیوع گونه اومیکرون را ارزیابی کرد
فرضیه مشابهی قبلا توسط دانشمند مؤسسه ایدز بوتسوانا-هاروارد در مصاحبه با بلومبرگ مطرح شده بود.
کنستانتین کروتوفسکی، استاد گروه ژنومیک و بیوانفورماتیک دانشگاه فدرال سیبری، پروفسور دانشگاه گوتینگن، اعلام کرد که نوع جدیدی از ویروس کرونا احتمال دارد از موش‌های اهلی یا وحشی به انسان منتقل شده باشد.
گفتنی است سازمان جهانی بهداشت در 26 نوامبر اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. محققان با کمک آزمایش‌های مختلف در تلاشند تا دریابند این جهش جدید چقدر مسری است، افراد چقدر به آن مبتلا می‌شوند و اثربخشی واکسن‌ها در برابر این نوع ویروس چقدر است.
با این حال مشخص است که ژنوم اومیکرون با نوع اصلی Sars-CoV-۲ متفاوت است. در میان تغییرات، جهش‌های متعددی وجود دارد که قبلاً در آلفا، بتا، گاما و دلتا رخ داده است؛ بنابراین شواهدی وجود دارد که اومیکرون می‌تواند بسیار مسری باشد و همچنین تا حدی آنتی بادی‌های تولید شده توسط عفونت یا واکسیناسیون را فریب دهد. پس باید فرض شود که عفونت مجدد یا پیشرفت واکسیناسیون ممکن است رخ دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала