محقق: زوال حکومت طالبان دور نیست

© Sputnik / Poyaمحمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی
محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان اعلام کرد که عفو عمومی واقعیت ندارد، ترور و فقر هر روز بیشتر می‌شود. بنابراین، زوال حکومت طالبان دور از تصور نیست.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در پیامی نگاشته است که از ابتدای تسلط طالبان بر كشور، اوضاع تا به‌حال روز به روز رو به وخامت می‌رود. اگر روال همین‌گونه پيش برود، سر انجام زوال حكومت طالبان متصور است.
وی می‌گوید: ختم جنگى را كه طالبان مدعى هستند واقعيت ندارند، هنوز هم ترور و انفجار و جنگ در بسا نقاط كشور دوام دارد.
آقای محقق می‌افزاید؛ بر خلاف عفو عمومى كه از طرف رهبری طالبان اعلان گرديده؛ هزاران نفر از فرماندهان حكومت قبلى، مجاهدين و حتى صاحب رسوخ‌هاى قریه‌ها آواره، زير تعقيب و يا شبانه از خانه‌هاى شان برده شده، بعد از شكنجه به قتل می‌رسند.
به گفته‌ی محقق؛ فقر و بی‌كارى فراگير شده است. اكثريت مردم توان خريد نان شبانه روزى خود را ندارند و براى تهيه آن حتى بعضى‌ها اولادهای شان را می‌فروشند.
به باور او، طالبان حكومت همه‌شمول را طورى تعريف می‌كنند كه همه مقام‌هاى بلند پايه از طالبان باشد ولى به‌طور سمبوليک از قوم‌های ديگر يک‌یک نمونه از آدم‌هاى بى‌ريشه در جمع شان اضافه كنند تا به دنيا بگويند كه از ديگر قوم‌ها هم در جمع خود داريم.
این درحالی است که نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد، روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که برای کمک به افغانستان کانال مالی باز شود.
برنامۀ جهانی غذا نیز از بحران شدت گرسنگی در افغانستان هشدار داده و افزوده است که این بحران فقط یک گام دیگر از مبدل شدن به فاجعه فاصله دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала