موضع‌گیری آمریکا در قبال پیشنهادات امنیتی روسیه

© Flickr / Sean Ellisروسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند
روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
یک مقام دیپلماتیک آمریکا می‍گوید پیشنهادات امنیتی روسیه شامل برخی مفاد غیرقابل قبول برای غرب است.
به گزارش اسپوتنیک، استیون پیفر، سفیر سابق واشنگتن در اوکراین، مدیر سابق شورای امنیت ملی ایالات متحده در مورد روسیه و اروپای شرقی، استاد دانشگاه استنفورد و کارشناس ارشد موسسه بروکینگز، گفت پیشنهادات روسیه درباره تضمین های امنیتی مملو از مفاد غیرقابل قبول برای غرب است.
این دیپلمات آمریکایی یادآور شد، که وزارت خارجه روسیه پیش نویس اسنادی را منتشر کرد که در آن پیشنهادات خود به ایالات متحده را تشریح کرد.
وی گفت انتشار عمومی چنین اسنادی یک رویه دیپلماتیک عادی نیست.
به گفته وی، شیوه ای که مسکو درخواست های خود را فرمولبندی کرده است نشان می دهد که روسیه سهم جدی در مذاکرات نمی گذارد.
به گفته این دیپلمات آمریکایی ، کرملین علناً خواسته های غیرقابل قبولی را مطرح کرده است که بعداً می تواند به عنوان بهانه ای برای تشدید درگیری از آن استفاده کند.
Российский самолет-разведчик Ту-154М Лк-1 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2021
روسیه رسماً از پیمان "آسمان باز" خارج شد
علاوه بر این، پایفر گفت که نه ایالات متحده و نه هم ناتو چنین اسنادی را تصویب نخواهند کرد، اما احتمال دارد جوانب مادگی خود را برای ادامه گفتگو با مسکو در مورد موضوع امنیتی تایید کنند.
گفتنی است وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه 17 دسامبر پیش‌نویس توافقنامه روسیه با آمریکا و ناتو درباره تضمین‌های امنیتی را منتشر کرد.
بر اساس این سند، ائتلاف ناتو باید از انجام هر فعالیت نظامی در خاک اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی، قفقاز جنوبی و آسیای مرکزی خودداری کند.
طبق توافقنامه تنظیم شده توسط روسیه، کشورهای عضو ناتو متعهد خواهند شد که عضویت اوکراین در این ائتلاف و ادامه گسترش آن به سمت شرق را منتفی بدانند. ایالات متحده نیز باید تعهد دهد که با ادامه گسترش ناتو مخالفت کرده و از پذیرش جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق در پیمان آتلانتیک شمالی خودداری کند.
علاوه بر این، روسیه و ناتو متعهد خواهند شد تا شرایطی را بوجود نیاورند که ممکن است تهدیدی برای طرف مقابل ایجاد کند. هر دو طرف تأیید می‌کنند که یکدیگر را دشمن خود تلقی نکرده و از انجام مذاکرات و مشارکت به منظور ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای جلوگیری از حوادث ناخواسته در سطح دریاهای باز و در حریم هوایی بین المللی، و در وهله نخست در حوزه دریای بالتیک و منطقه دریای سیاه حمایت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала