چین: ترامپ در مبارزه با کووید-19 شکست خورده است

© REUTERS / Carlos Garcia RawlinsПредставитель МИД Китая Чжао Лицзянь
Представитель МИД Китая Чжао Лицзянь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید ترامپ در مبارزه با کووید-19 در آمریکا شکست خورده است.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به پرداخت 60 تریلیون دالر ناشی از خسارات ناشی از همه گیری ویروس کرونا توسط ترامپ، گفت که تلاش برای سرزنش دیگران یا تغییر تمرکز توجه، این واقعیت را تغییر نخواهد داد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، بهداشت عمومی را نادیده گرفته و اقدامات ناکارآمدی را علیه COVID-19انجام داده است.
پیشتر ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود که چین باید غرامت بپردازدکه حداقل تا حدی خسارات ناشی از همه گیری ویروس کرونا را که به گفته وی 60 تریلیون دالر برآورد شده است، جبران کند.
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2021
هشدار وزیر خارجه آمریکا از "پیامد های فاجعه‌بار" درگیری با چین
دیپلمات چینی گفت: "در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تعداد موارد تایید شده کووید-19 در ایالات متحده از 24 میلیون نفر و تعداد قربانیان فراتر از 410 هزار نفر رفته است. این دیپلمات گفت، نمی‌توانند این واقعیت را تغییر دهند که آنها از زندگی و سلامت مردم غافل شده‌اند و اقدامات ضد اپیدمیولوژیک آنها بی‌اثر بوده است.
پیش از این شو زوکانگ، معاون دبیرکل سابق سازمان ملل در امور اقتصادی و اجتماعی از مقامات چینی خواست موضع تهاجمی تری در قبال اقدامات ایالات متحده اتخاذ کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала