اعزام فضانوردان جاپانی به مهتاب

© Sputnik / Sergei Savostyanov/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر تائثیرات فضا بر مغز فضانوردان
تائثیرات فضا بر مغز فضانوردان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
انتخاب تیم جدید فضانوردان جاپانی برای مطالعه و اطلاعات اکتشافی مهتاب آغاز گریده است.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس اکتشافات هوافضای جاپان (JAXA) سر از دوشنبه درخواست‌ها را برای استخدام جدید فضانوردان که از جمله در برنامه اکتشاف مهتاب شرکت خواهند کرد، آغاز نمود. این کانکور تا 4 مارچ 2022 ادامه خواهد داشت.
درخواست ها را می توان از طریق یک سایت ویژه ایجاد شده برای این کار ارسال کرد. پس از بررسی مدارک، داوطلبان منتخب باید چهار مرحله آزمون را پشت سر بگذارند. فهرست نهای کسانی که تمام آزمایشات را پشت سر گذاشته اند در فبروری 2023 منتشر خواهد شد. پس از آن، فضانوردان آینده رسماً در JAXA استخدام می گردد و آموزش خود را آغاز می کنند.
مهتاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2015
پرواز فضانوردان روسی به مهتاب
شرط اصلی انتخاب، تجربه کاری حداقل سه سال است. در مقایسه با آخرین استخدام، که 13 سال پیش انجام شد، JAXA از پذیرش فقط یک نفر با سابقه علمی یا تخنیکی خودداری کرده است. این آرامش به این دلیل است که برنامه های اکتشاف مهتاب ممکن است به متخصصین با تحصیلات متفاوت نیاز داشته باشد. علاوه بر این، نامزدها باید بینایی و شنوایی خوبی داشته باشند، اگرچه الزامات صحت عمومی نیز مهم می باشد.
در صورت استخدام، فضانوردان جدید JAXA حقوق اولیه 320000 تا 360000 ین (2800 تا 3200 دالر) دریافت خواهند کرد. برعلاوه، افزایش سالانه دستمزدها، پاداش ها و سایر پرداخت ها، به طور مثال، برای اضافه کاری وجود دارد. JAXA در حال حاضر هفت فضانورد با میانگین سنی 52 سال دارد. تا دهه 2030، زمانی که اکتشاف فعال مهتاب پیش بینی می شود، تنها دو نفر از آنها باقی خواهند ماند، بقیه باید بازنشسته شوند.
آیا فضانوردان خواب می‌بینند؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2020
آیا فضانوردان خواب می‌بینند؟
در بهار سال 2019، سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده (ناسا) پیش نویس برنامه اکتشاف و اکتشاف مهتاب آرتمیس را اعلام کرد. در مرحله سوم، برنامه ریزی شده است که فضانوردان را تقریباً در اواخر دهه 2020 بر روی مهتابواره زمین فرود آورد و سپس آنها را در اواسط دهه 2030 به مریخ بفرستد.
توکیو در سال 2019 تصمیم خود را برای پیوستن به برنامه مهتابی امریکا اعلام کرد. وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و تکنالوژی جاپان و ناسا توافقنامه همکاری در زمینه اکتشاف مهتابواره طبیعی زمین امضا کردند. ما در مورد همکاری در تامین تجهیزات، تبادل اطلاعات در سطح مهتاب، ایجاد مشترک یک مهتاب نورد و همچنین اعزام احتمالی فضانوردان جاپانی به مهتاب صحبت می کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала