ترامپ: چین باید بابت همه گیری کرونا به جهان 60 تریلیون دالر غرامت دهد

© REUTERS / Carlos BarriaЭкс-президент США Дональд Трамп
Экс-президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین آمریگا در سخنانی مدعی شد چین باید به خاطر نقشش در همه گیری کرونا، 60 تریلیون دالربه جهان غرامت پرداخت کند.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا معتقد است که اقتصاد کشورش سالانه حدود 500 میلیارد دالر به دلیل سیاست های چین از دست می دهد.
ترامپ در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: "چین از نظر اقتصادی بسیار بزرگ است. این کشورسال هاست که ما را از نظر اقتصادی غارت کرده است. من همیشه در مورد 500 میلیارد دالر در سال صحبت نموده ام."
وی مدعی شد که چین بایستی بخاطر نقشش در کمک به شیوع کرونا مسئول باشد.
او گفت: من معتقدم در سراسر جهان – تنها در خصوص آمریکا صحبت نمی‌کنم – در سراسر جهان 60 تریلیون دالر خسارت وارد شده است. چین 60 تریلیون دلار ندارد؛ اما آن‌ها باید کاری کنند که تا جبران آنچه انجام داده اند، شود.
او در ادامه صحبت هایش مدعی شد در صورتی که خسارت‌های جهانی کرونا به درستی برآورد شود، چین احتمالا بیش از 60 تریلیون دالر بدهکار خواهد بود.
ترامپ در زمان تصدی ریاست جمهوری خود نیز بار‌ها با عنوان کردن "ویروس چینی" تلاش داشت تا منشأ همه گیری کرونا را چین عنوان کند.
پیشتر رهبر سابق آمریکا شی جین پینگ رئیس جمهور چین را قاتل خواند اما گفت از این رویکرد حمایت نمی‌کند که ایالات متحده المپیک زمستانی پکن را بابت اینکه این مسابقات باعث می‌شود این کشور چگونه به نظر برسد، بایکوت کند.
وی در عین حال خاطرنشان کرد که قبل از شیوع ویروس کرونا، رابطه بسیار خوبی با رهبر چین اشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала