وزیر خارجه طالبان سخنان عمران خان در مورد تهدید داعش را رد کرد

© Sputnikامیر خان متقی
امیر خان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
امیرخان متقی، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان، اظهارات اخیر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در مورد تهدیدی که به گفته او داعش از افغانستان برای پاکستان ایجاد می‌کند را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان امروز (دوشنبه، ۲۹ قوس) در کابل به خبرنگاران گفت که از خاک افغانستان علیه کسی استفاده نخواهد شد. او تأکید کرد که طالبان داعش را بهتر از هر کس دیگر کنترل کرده‌‌اند و چنین اظهارنظرهایی را رد می‌کند.
وزیر خارجه حکومت سرپرست طالبان تصریح کرد که شاید منظور نخست‌وزیر پاکستان این بوده است که دولت ضعیف در افغانستان نمی‌تواند داعش را کنترل کند. او هم‌چنان ابراز امیدواری کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
پاسخ متقی به واکنش کرزی در مورد اظهارات عمران خان: اظهارات خان توهین‌آمیز نبود
اسلام‌آباد روز یک‌شنبه، ۲۸ قوس، میزبان نشست وزیران خارجه اعضای سازمان همکاری اسلامی بود. در این نشست، نخست‌وزیر پاکستان گفت که داعش از افغانستان، پاکستان را تهدید می‌کند.
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، در واکنش تند به این اظهارات، گفت که داعش از پاکستان، افغانستان را تهدید می‌کند. او از عمران خان خواست که در نشست‌های بین‌المللی به‌نماینده‌گی از افغانستان سخن نزند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала