پاسخ متقی به واکنش کرزی در مورد اظهارات عمران خان: اظهارات خان توهین‌آمیز نبود

© Photo / twitter.com/A_K_M_iiمولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
عضو شوید
وزیر خارجه طالبان خطاب به حامد کرزی، گفته است که سخنان نخست وزیر پاکستان در مورد افغانستان توهین آمیز نیست. او تصریح کرده که خان از مسوولان حکومت‌های پیشین انتقاد کرده و حالان آن‌ها مجبورند واکنش نشان بدهند.
به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز گذشته در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی، گفت: "داعش در افغانستان فعالیت دارد و از این کشور پاکستان را تهدید می‌کند."
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان، سخنان عمران خان را "تفرقه‌افگنی" میان اقوام و "توهین" به مردم افغانستان دانسته است.
آقای کرزی گفته است که این سخنان "برعکس است و داعش تهدید از سوی پاکستان در افغانستان است."
حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2021
کرزی در واکنش به سخنان عمران خان: داعش نخست از پاکستان تهدید برای افغانستان بود
وی به حکومت پاکستان توصیه کرده است که از تبلیغات و دخالت در امور داخلی افغانستان دست بردارد و به‌عنوان یک همسایه نیک در راستای روابط حسنه و متمدانه تلاش کند.
امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در پاسخ به واکنش حامد کرزی در مورد اظهارات عمران خان می‌گوید که سخنان نخست وزیر پاکستان در مورد افغانستان توهین آمیز نبوده است.
وزیر خارجه طالبان تصریح کرده که عمران خان از مسوولان حکومت‌های پیشین انتقاد کرده و حالان آن‌ها مجبورند واکنش نشان بدهند.
وی می‌گوید: "در آنجا نشست بود و هرکس نظرش را بیان می‌کرد و هر کس مسئولیت نظر خود را دارد. عمران خان از حکومت‌های پیشین افغانستان انتقاد کرد."
در همین حال، امرالله صالح، معاون رییس جمهور پیشین کشور نیز در واکنش به سخنان عمران خان در فسبوک‌اش نوشت که جامعه‌ی بی‌تعلیم، بدون نظام اداری مدرن و محتاج به اسلام آباد یکی از برنامه‌های استراتیژیک پاکستان در افغانستان است.
نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی درباره بررسی وضعیت افغانستان، روز یک‌شنبه( 28، قوس) به دعوت حکومت پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала