Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازی با جان برای نان؛ قهرمانی که در جاده‌های کابل دست‌فروشی می‌کند

© Photoعبدالاحد امیری
عبدالاحد امیری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
مشت زن معلوم کمیته پارالمپیک افغانستان از وضعیت بد افتصادی در جاده‌ها دستفروش می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالاحد امیری، مشت زن معلول کمیتۀ پارالمپیک افغانستان که دستاوردهای زیادی داشته، اکنون در وضعیت بد اقتصادی قرار دارد.
امیری در حال حاضر برای حمایت خانواده‌اش در منطقۀ دشت برچی کابل دست فروشی می‌کند. وضعیت بد اقتصادی باعث شده که امیری تمرینات ورزشی را رها برای یافتن لقمه نانی از صبح تا شام در کنار جاده دستفروشی کند.
این مشت زن معلول کشور در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک افغانستان می‌گوید، قهرمانی رویایی بوده که اکنون او از آن دور مانده است.
امیری با انتقاد از مسوولان ورزش افغانستان می‌گوید که هیچ گونه حمایتی از سوی نهادهای ورزشی نشده است و برخی اوقات از سوی مسوولان زیر فشار قرار گرفته تا حقایق را پنهان نگه دارد.
در همین حال، حسین حصاری سرپرست فدراسیون پارا المپیک افغانستان گزارش های نشر شده مبنی بر اینکه عبدالحد امیری ورزشکار پاراالمپیک کشور که گویا ایشان بنابر مشکلات اقتصادی در جاده های کابل دستفروشی میکند را رد مینماید.
به گفته آقای حصاری تمام ورزشکاران و تمام مردم افغانستان به مشکل بد اقتصادی روبرو اند بنابر گفته سرپرست فدارسیون پاراالمپیک ورزش راه درآمد برای ورزشکاران نه بلکه راهی برای صحتمندی میباشد.
با تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، بسیاری ورزشکاران افغانستان را ترک کرده اند. شماری هم که در کشور باقی مانده اند، در وضغیت بد اقتصادی قرار دارند و توان فراهم کردن تسهیلات برای ادامه ورزش را ندارند.
چندی پیش، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که این نهاد 560 هزار دالر امریکایی برای بازیکنان تیم ملی بدون دخالت ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش وکمیته ملی المپیک به ورزشکاران مستحق کمک خواهند کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала