ترسناک‌ترین پیش بینی های استیون هاوکینگ نام‌برده شدند

© AFP 2023 / Justin TallisБританский ученый Стивен Хокинг
Британский ученый Стивен Хокинг  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
یک نشریه انگلیس شماری از پیش‌گویی های اخترفیزیکدان بریتانیایی را منتشر نموده است که شماری از آنها بدبینانه ثابت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیلی میل هفت پیش‌گویی استیون هاوکینگ، نظریه پرداز مشهور و اخترفیزیکدان بریتانیایی درباره آینده سیاره ما را منتشر کرده است که اکثر این نظریه ها بدبینانه هستند.
طبق اولین پیش‌بینی، زمین با گرمای غیرعادی مواجه خواهد شد که مقصر اصلی آن خود انسان‌ها است، نه بلایای طبیعی. این دانشمند معتقد بود که آب و هوای سیاره ما در آینده نه چندان دور شبیه آب و هوای سیاره زهره به دمای مثبت 250 درجه خواهد رسید.
پیش بینی دوم و سوم شباهت هایی دارند. این پیش بینی ها در مورد بهبود هوش مصنوعی و خارج شدن آن از کنترل انسان است.
هاوکینگ هشدار داده بود که بالاخره یک نفر موفق به توسعه هوش مصنوعی یادگیرنده خواهد شد و این هوش می تواند با اصلاح و پیشرفت مداوم خود، نسبت به هوش انسانی برتری یابد.
او همچنین اظهار داشته بود همان طور که می توان ویروس های کامپیوتری با توانایی تکثیر سریع را توسعه داد، هوش مصنوعی نیز به قابلیت تکثیر دست خواهد یافت و در نهایت نوع جدیدی از حیات را شکل خواهد داد.
وی گفته بود در صد سال آینده کامپیوتر ها از انسان پیشی خواهد گرفت و در نتیجه به " شورش ماشین ها" رخ خواهد داد.
مرگ زمین و پایان جهان نظریه چهارم است که هاوکینگ قبل از مرگ خود آن را اظهار داشته بود.
بر اساس این نظریه مرگ زمین ممکن است به دلیل آزمایشات شتاب دهند بزرگ "هادرونی" رخ دهد. او گفته بود که در صورت آزمایش های ناموفق شاید یک سیاهچاله تشکیل شود و سپس همه چیز را ببلعد.
فیزیکدان و کیهان شناس برجسته انگلیسی، با اشاره به شهاب سنگها در خصوص در خطر بودن آینده زندگی بشر نیز هشدار داده بود.
بنا به نظر وی شهاب سنگ ها، تهدیدی بزرگ برای تمام تمدن های موجود در کیهان به حساب می آیند. هاوکینگ کمبود منابع زمین را تهدید نه چندان وحشتناک اعلام کرد . او شهاب سنگ ها را تهدیدی جدی تر و بالقوه برای زندگی انسان ها و حتی تمدن موجودات فضایی دانسته بود.
کیهان‌شناس برجسته جهان درباره تلاش ساکنان کره زمین برای تماس با موجودات فضایی هشدار داد.
او هشدار داده بود که احتمال دارد موجودات بیگانه برای تامین منابع مورد نیاز خود به کره زمین حمله کنند و سپس آن را ترک کنند.
استاد دانشگاه کمبریج گفته بود که احتمال وجود موجودات فضایی نیز تقریبا قطعی است، اما انسان ها باید از برقراری ارتباط با آنها خودداری کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала