آمادگی جاپان برای ارائه کمک 109 میلیون دالری به افغانستان و کشور های منطقه

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
جاپان در راستای کمک های بشر دوستانه به افغانستان از اختصاص یک بودجه 100 میلیون دالری به افغانستان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دولت جاپان تعهد سپرده است که برای حل بحران انسانی در افغانستان و همسایگان این‌کشور تعهد نموده است که در بودجه سال مالی جاری حدود 109 میلیون اضافی را جهت کمک اختصاص دهد.
Руководитель пресс-службы Госдепартамента США Нед Прайс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
وزارت خارجه امریکا سازمان ملل برای کمک به افغانستان خواهد بود
وزارت خارجه جاپان اعلام کرده که دولت این‌کشور از طریق 16 سازمان بین المللی، در نظر دارد به منظور کمک مستقیم به تامین نیازهای بشردوستانه در زمینه هایی مانند بخش صحت، غذا، بهداشت و تامین آب و همچنین بهبود شرایط زندگی در افغانستان و کشورهای همسایه از جمله ایران، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان کمک کند.
به این ترتیب 100 میلیون دالر برای کمک به افغانستان، 4.01 میلیون دالر به ایران، 3.72 میلیون دالر به پاکستان، 0.99 میلیون دالر به تاجیکستان و 0.43 میلیون دالر به ازبکستان اختصاص خواهد یافت.
پس از فرار محمد اشرف غنی، رییس جمهور پیشین افغانستان، و به دنبال سقوط کابل به دست طالبان، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، امریکا، کشور‌های اروپایی و سایر نهاد‌های کمک کننده، کمک‌های خود را به افغانستان قطع کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала