ایران: برای ورود مهاجران دیواری وجود ندارد

CC BY 4.0 / IRNA / احمد وحیدی
احمد وحیدی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
وزیر داخله ایران گفته‌است که کشورش هرگز دیواری برای ممانعت از ورود مهاجرین نکشیده‌است.
به گزارش اسپوتنیک، احمد وحیدی، وزیر داخله ایران، این اظهارات را روز دوشنبه (29 قوس) در نشست مشترک با فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مطرح کرده است.
وی گفته‌است که ایران با نگاه انسان‌دوستانه همواره برخورد مناسبی با اتباع خارجی داشته‌است؛ "اما این دلیل نمی‌شود که اروپایی‌ها به تکلیف خود درباره پناهندگان عمل نکنند."
او افزوده‌است که ایران انتظار دارد سازمان‌های بین‌المللی و اروپا به تعهدات مالی خود در حوزه مهاجرین عمل کنند.
وزیر داخله ایران ادامه گفته است که اتباع خارجی مقیم در این کشور مثل سایر شهروندان ایرانی خدمات بهداشتی و درمانی مناسب دریافت می‌کنند.
عبداللهیان معاون وزارت خارجه ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2021
ایران خواهان آزادی پول افغانستان شد
وحیدی افزوده‌است: "ایران هرگز دیواری برای ممانعت از ورود مهاجرین نکشیده است، اما حمایت بین‌المللی از خدماتی که ایران به اتباع بیگانه می‌دهد، ناچیز است."
وزیر داخله ایران خاطرنشان کرده‌است: "طرف‌های اروپایی این تصور را دارند که ایران مهاجرین را می پذیرد و از این جهت نگران گسیل شدن مهاجرین به سمت مرزهای خودشان نیستند و این در حالی است که ظرفیت‌های ایران محدود است و باید حمایت‌های جدی در این خصوص صورت گیرد."
آقای وحیدی با اشاره به وضعیت افغانستان، گفته‌است که شرایط کنونی در این کشور را امریکا رقم زده‌است. منجمدشدن پول‌های مردم افغانستان، مسبب اصلی گرفتاری‌های امروز مردم این کشور است.
این درحالی است که با تسلط طالبان و آغاز موجی از مهاجریت کشور، مقصد اکثر مهاجرین ایران و پاکستان هستند. اما مرزهای این دو کشور به روی پناهجویان بسته‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала