طالبان: به خانواده‌های شهدا و معلولین کمک‌های نقدی توزیع شود

© Photo / Suhail.Sرئیس وزرای طالبان
رئیس وزرای طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
عضو شوید
کابینه سرپرست طالبان اعلام کرده که برای خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت کمک‌های نقدی توزیع می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، کابینه حکومت سرپرست طالبان در نشست روز سه‌شنبه، 30 قوس، فیصله کرده است که به خانواده‌های شهدا، افراد دارای معلولیت و یتیمان کمک‌های نقدی توزیع شود.
در نشست کابینه که به ریاست محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرا حکومت سرپرست طالبان دایر شده بود، فیصله شده است که برای هر یتیم مبلغ دوهزار افغانی، برای هر فلج مبلغ 15 هزار افغانی و برای هر فرد دارای دو معلولیت حدود 10 هزار افغانی کمک نقدی توزیع شود.
از سوی دیگر کابینه طالبان تأکید کرده است که برای رسانیدن کمک‌های زمستانی به ساحات دورافتاده و حل مشکلات گدایان حرفه‌ای، یک هیأت با اشتراک وزارت‌های شهدا و معلولین، مهاجرین، اداره سره‌میاشت و وزارت دولت رسیده‌گی به حوادث تعیین شده است تا اقدامات لازم را انجام دهد.
در نشست کابینه هم‌چنان دیدگاه‌های هیأت بازنگری تشکیلات در مورد ترتیب تشکیلات افغان تور، اداره مطبعه‌ها، اداره سیستم‌‌سازی و حکومت‌داری دیجیتلی و اداره ملی امتحانات تأیید شده است.
هم‌چنان کابینه سرپرست طالبان در مورد ساخت بازار مشترک با ایران در ولایت نیمروز به هیأت مشترک وزارت‌های مالیه، تجارت، اقتصاد و سرحدات و قبایل وظیفه سپرده است که به‌گونه همه‌جانبه این موضوع را بررسی و نتایج آن‌ را با جلسه کابینه شریک کند.
گفتنی است که این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که در روزهای اخیر در شمار زیادی از ولایت‌های کشور، تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا به خاطر دریافت نکردن حقوق سالانه‌شان شکایت داشتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала