افشاگری واشنگتن پست از ورود هزاران جنگجو از پاکستان برای تحکیم قدرت طالبان در افغانستان

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
شماری از اعضای فعلی و پیشین طالبان به واشنگتن پست گفته‌اند که آن‌ها به دعوت رهبران و فرماندهان طالبان به افغانستان می‌روند تا قدرت این گروه را تحکیم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه‌ی آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی افشا نموده که طی چهار ماه گذشته هزاران جنگجو از پاکستان به افغانستان آمده تا پایه‌های حکومت طالبان را تحکیم کنند.
شماری از اعضای فعلی و پیشین طالبان به واشنگتن پست گفته‌اند که آن‌ها به دعوت رهبران و فرماندهان طالبان به افغانستان می‌روند تا قدرت این گروه را تحکیم کنند.
به گفته این منابع، رهبران ارشد طالبان از جنگجویان، پناهندگان افغان و طالبان مدارس دینی در پاکستان خواسته‌اند به افغانستان بیایند تا به این گروه در تامین امنیت کمک کنند. رهبران طالبان گفته‌اند که پیشرفت غیرمنتظره این گروه در تابستان امسال باعث شد نیاز به جنگجویان بیشتری پیدا کنند.
بر اساس این گزارش تخمین زده می‌شود که طالبان حدود 75 هزار جنگجو در صفوف خود داشته باشند.
به گفته فرماندهان طالبان، تعدادی نیروهای که به تازگی از پاکستان به آنها پیوسته‌اند بین پنج تا ده هزار نفر است که 10 برابر بیشتر از میانگین جنگجویانی است که در 20 سال گذشته در یک فصل جنگ به افغانستان می آمدند.
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2021
طالبان پاکستان: ما شاخه‌ای از طالبان افغانستان هستیم+ویدیو
واشنگتن پست می‌گوید گزارش‌ رفتن طالبان و حامیان‌شان به افغانستان روابط پیچیده پاکستان و افغانستان را تشدید می‌کند.
بسیاری از پاکستانی‌ها بی‌ثباتی در افغانستان را عامل حملات شبه‌نظامیان در خاک خود می‌دانند، چیزی که آن‌ها نگرانند با قدرت گرفتن طالبان افزایش یابد.
در ادامه گزارش آمده که فراخوان طالبان برای جذب جنگجویان بیشتر از پاکستان در تابستان آغاز شد، زیرا مراکز ولایت‌های تحت کنترل دولت افغانستان به صورت پیوسته سقوط کردند.
اما پس از تصرف کابل توسط ستیزه‌جویان، رهبران طالبان نیز از اعضای تحصیل‌کرده و حامیان طالبان در پاکستان خواستند تا با حکومت نوپای این گروه یکجا شوند.
قدرت‌الله، یک جنگجوی طالبان افغانستان می‌گوید: "مسئولان استخدام به مساجد، اردوگاه‌های آموزشی و مدارس می‌آمدند. حتی بسیاری از طلبه‌ها قبل از اتمام تحصیل و عمامه‌گذاری به افغانستان رفتند."
همچنین در گزارش گفته شده که پس از سرازیر شدن جنگجویان و حامیان طالبان به افغانستان، مدارس دینی و مراکز آموزشی نظامی که به عنوان گام‌های کلیدی در امتداد خط مرزی بین دو کشور به عنوان نقطه سقل سربازگیری عمل می‌کردند نیز شروع به حرکت به سمت افغانستان کرده‌اند.
یکی از اعضای طالبان پاکستانی که در اعزام جنگجویان به افغانستان مشارکت دارد، گفت که مراکز آموزشی بیشتر و بیشتری برای طالبان در داخل افغانستان ایجاد می‌شود، جایی که شرایط برای آموزش سریع سربازان تازه نفس ترجیح داده می‌شود.
یکی از اعضای طالبان پاکستانی گفت: اکنون آموزش در افغانستان آسان‌تر است، زیرا انواع سلاح‌ها در آنجا موجود است.
او گفت که بسیاری از مربیان ارشد طالبان نیز از پاکستان به افغانستان نقل مکان کرده‌اند، جایی که اکنون فعالیت برای آن‌ها امن‌تر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала