مقایسه سویه اومیکرون کرونا با ویروس عامل سرخک

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
یک پزشک آمریکایی سویه جدید ویروس کرونا را با بیماری سرخک "سرخکان" مقایسه نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه Akron Beacon Journal کلودیا هوین، پزشک متخصص ویروس شناسی می گوید: سویه اومیکرون ویروس کرونا از نظر عفونی بودن بعد از ویروس عامل سرخکان در رتبه دوم قرار دارد.
هوین روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در کلیولند- ایالت اوهایو گفت که سویه اومیکرون ویروس کرونا "بسیار مسری‌تر" از موارد قبلی است.
هوین که کارمند بیمارستان های دانشگاهی در کلیولند است، گفت: "این دومین ویروس مسری در سیاره مااست. بنابراین بسیار مهم است که مردم بفهمند که ما در موقعیت متفاوتی نسبت به دو هفته پیش هستیم."
تنها در عرض یک هفته موارد ابتلا به سویه اومیکرون در آمریکا چندین برابر شده است. این سویه در برخی ایالت‌ها به طور کامل جایگزین نوع دلتای ویروس کرونا شده است. در آلمان هم روندی مشابه دیده می‌شود.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه 21 دسامبر) گفت سویه اومیکرون (Omicron) در مدت کوتاهی به نوع غالب ویروس کرونا درآمریکا تبدیل شده است.
بر اساس داده‌های وب‌سایت وزارت بهداشت آمریکا (CDC) در دو روز گذشته تخمین زده شد که حدود 73 درصد از مبتلایان به کرونا در هفته گذشته به این نوع آلوده شده‌اند و این یک افزایش بسیار ناگهانی است زیرا هفته قبل از آن میزان ابتلا به اومیکرون فقط حدود 12 درصد از کل مبتلایان به کرونا گزارش شده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала