پیش‌بینی سازمان جهانی صحت درباره آینده کووید-19

© Sputnik / Press service of the Moscow Mayor and Moscow Government /  مراجعه به بانک تصاویر پزشکان در حال تلاش برای نجات بیماران کرونا
پزشکان در حال تلاش برای نجات بیماران کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
رئیس هیئت فنی سازمان جهانی صحت در امورمبارزه با ویروس کرونا (کووید-19) درباره آینده بیماری همه‌گیر کرونا صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا ون کرخوف، رئیس هیئت فنی سازمان جهانی صحت (WHO) در امور مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که بیماری همه‌گیر کرونا به یک بیماری آندمیک یا بومی تبدیل خواهد شد، اما تا بومی شدن آن زمان زیادی طول خواهد کشید.
وی گفت: "فکر می‌کنم که حتی ارزش این سوال را ندارد که آیا کرونا به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود یا خیر. البته که ویروس کرونا به سمت (بومی شدن) روان است. اما آندمیک یا بومی به این معنی نیست که کرونا دیگر خطرناک نیست. آندمیک معمولاً به این معنی است که گسترش ویروس کاهش می‌یابد و از نظر جغرافیایی محدود می‌شود، اما انتقال آن در میان جمعیت‌ محافظت نشده (واکسین نشده) مشاهده می‌شود. من فکر می‌کنم که ما به سمت بومی شدن روان هستیم. اما ما هنوز در وسط پاندمی قرار داریم و طور که نیم جهان درگیر پاندمی هستند، نمی‌توانیم وارد شرایط آندمیک شویم. تا رسیدن به این مسیر راه زیادی در پیش داریم".
به گفته وی، سازمان جهانی صحت انتظار دارد که ویروس کرونا همچنان به جهش، سازگاری با شرایط و تکامل ادامه دهد تا بالاخره یک وقتی به یک بیماری فصلی تبدیل شود.
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
مقایسه سویه اومیکرون کرونا با ویروس عامل سرخک
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала