اولین پیامک تاریخ با قیمت 121 هزار دالر فروخته شد

© Photo / twitterworld first text message
world first text message - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
اولین پیامک تاریخ با عبارت "کریسمس مبارک" که در شبکه ودافون در تاریخ 3 دسمبر سال 1992 ارسال و توسط یکی از مدیران این شرکت به نام "ریچارد جارویس" دریافت شد، در یک خانه حراج پاریس به عنوان NFT با قیمت 107 هزار یورو (121 هزار دالر) به فروش رسید.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، مبلغ مدنظر برای این حراجی در محدوده 100 تا 200 هزار یورو بود که در نهایت با قیمت 107 هزار یورو واگذار شد. این پیامک با متن کریسمس مبارک حاوی 15 کاراکتر بود که توسط برنامه‌نویس "نیل پاپورث" ارسال شد.
مناقصه مربوط به فروش NFT اولین پیامک دنیا دیروز در پاریس توسط خانه حراج "آگوتس" (Aguttes) برگزار شد و برنده آن، مالکیت انحصاری یک کپی با جزئیات و منحصر به‌فرد از پروتکل ارتباطی اصلی که اولین پیامک جهان را ارسال کرد، در اختیار می‌گیرد. البته در کنارNFT، برنده مزایده به علت ممنوعیت فروش کالاهای نامشهود در فرانسه، یک قاب حاوی این پیامک را هم دریافت می‌کند. هزینه خرید این پیامک با اتریوم پرداخت می‌شود.
ودافون در بیانیه مربوط به فروش این پیامک گفته یکی از اولین نوآوری‌های جهان در نزدیک به 30 سال پیش را با یک فناوری پیشروی امروزی ترکیب کرده و به فروش رسانده است. با توجه به منحصر به‌فرد بودن این دارایی، ودافون انتظار داشت از تمام نقاط جهان برای تصاحب آن پیشنهاد دریافت کند.
درآمد حاصل از فروش این NFT به آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) اهدا خواهد شد؛ آژانسی که از 82.4 میلیون نفری که مجبور به ترک خانه‌شان شده‌اند، پشتیبانی می‌کند.
Einstein - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
نامه حاوی معادله معروف اینشتین 1.2 میلیون دالر فروخته شد
به گفته "ماکسیمیلیان آگوتس"، بنیانگذار خانه حراج آگوتس، اولین اختراع‌ها مانند اولین تماس زندگی ما را تغییر دادند: "اولین کتاب چاپ شده، اولین تماس تلفنی، اولین ایمیل، تمام این اختراعات زندگی ما و نحوه ارتباطات در جهان را تغییر دادند. اولین پیامکی که در سال 1992 دریافت شد، یک گواهی تاریخی برای پیشرفت بشر و فناوری است. ما خوشحالیم که می‌توانیم از فروش این قطعه تاریخی حمایت کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала