رئیس سابق سیا: "اعضای افراطی" طالبان احتمالا صف خود را جدا خواهند کرد

© AP Photo / Evan Vucciعقابان امریکایی جهت جنگ واقعی با روسیه تلاش می ورزند
عقابان امریکایی جهت جنگ واقعی با روسیه تلاش می ورزند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
رئیس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا می‌گوید که طالبان به تعهدات خود پایبندی مستحکمی ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "رسانه های خبری کابل" رییس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات امریکا" سیا" و فرمانده پیشین نظامیان این کشور در افغانستان به این باور است اگر طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارند احتمال دارد "اعضای محافظه‌کار و افراطی" این گروه صف خود را جدا کنند و به داعش، القاعده یا دیگر گروه‌ها بپیوندند.
او در یک مصاحبه تلویزونی گفته‌است: "ممکن است یک فهرست طولانی [تعهدات] باشد؛ اما طالبان هیچ نوع تعهد مستحکم به این مسایل نکرده‌اند، واضح است که ما نمی‌خواهیم آن‌ها را به رسمیت بشناسیم."
رییس پیشین سیا که زمانی فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان را نیز بر عهده داشت گفته‌است که طالبان به خواست‌های بین‌المللی لبیک نخواهند گفت؛ زیرا به باور وی احترام گذاشتن طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها سبب خواهد شد که "اعضای محافظه‌کار و افراطی" این گروه صف خود را جدا کنند و به داعش، القاعده یا دیگر گروه‌ها بپیوندند.
فرمانده پیشین نظامیان آمریکایی در افغانستان همچنین گفته‌است که آمریکا تصمیم به بازگشایی سفارت خود در کابل ندارد، حتی اگر رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد.
او افزوده‌است: "آمریکا تصمیم ندارد سفارت خود را در افغانستان داشته‌باشد، یا ممکن است بار دیگر به خاک این کشور برای انجام وظایف برود. حتی اگر رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد، با وجود آن این کار را نخواهد کرد."
پس از تسلط طالبان، آمریکا سفارت خود در کابل را که یکی از بزرگ‌ترین سفارتخانه‌های ایالات متحده در جهان محسوب می‌شد بست و ماموریت خود را به دوحه انتقال داد.
طالبان بارها از ایالات متحده خواسته‌اند که سفارت خود در کابل را بازگشایی کند.
تاکنون هیچ کشوری غربی سفارت خود را در کابل بازگشایی نکرده‌است، با آنکه برخی کشورها اعلام کرده‌اند که تصمیم به آغاز دوباره ماموریت خود در افغانستان دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала