طالبان به اعضای القاعده تذکره و پاسپورت توزیع می‌کنند

© Photo / moiمسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان
مسعود اندرابی وزیر داخله افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
عضو شوید
وزیر داخله حکومت پیشین مدعی است که طالبان جهت پنهان کردن رابطه شان با تروریستان، برای اعضای سازمان‌ها از جمله القاعده "تذکره و پاسپورت افغانی" توزیع می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، مسعود اندرابی، وزیر داخله حکومت پیشین، امروز سه‌شنبه‌ (یکم جدی) در برگه توییترش نوشته است که طالبان برای پنهان کردن روابط شان با سازمان‌های دهشت افگن بین المللی از جمله القاعده به اعضای این سازمان‌ها تذکره و پاسپورت افغانی توزیع می‌کنند.
وزیر داخله حکومت پیشین، تصریح کرده که طالبان با مشوره‌ی حلقاتی در میان نظامیان پاکستان دست به این اقدام زده اند.
وی همچنان افزوده است که پاکستان با توزیع اسناد تابعیت به تروریستان بین المللی از جمله سران طالبان، سال‌ها تلاش کرده تا از فشار‌ها و تحریم‌های جهانی از جمله گروه ویژه اقدام مالی(FATF) مبنی بر حمایت و تمویل تروریستان فرار کند.
اما جعفر مهدوی، دبیرکل حزب ملت افغانستان در واکنش به اظهارات اندرابی نوشته است که با روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان تاكنون شواهدي برای اثبات این ادعا وجود ندارد؛ اما "جريان صدور كارت هويت امنيت ملي در زمان مسؤليت اندرابي براي افراد و فاميل گروه داعش در ننگرهار و ديگر ولايات را به ياد داريم."
این درحالی است که به تازگی کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد ثناالله غفاری، مشور به شهاب مهاجر، رهبر شاخه خراسان داعش در افغانستان را در فهرست تحریم‌ها شامل کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала