تقاضای چین از جامعه جهانی برای افزایش کمک‌ها به افغانستان

© Twitter Spokesperson Foreign Ministry Spokesperson Zhao Lijianچین، جنایت جنگی استرالیا و دورویی غرب را در افغانستان نکوهش کرد
چین، جنایت جنگی استرالیا و دورویی غرب را در افغانستان نکوهش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
چین با اعلام حمایت از قطع‌نامه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد، از جامعه جهانی خواسته است که کمک‌هایش به افغانستان را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (23 دسامبر) در یک نشست خبری گفت که این قطع‌نامه یک مبنای قانونی روشن برای ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان فراهم می‌کند.
به گفته او، چین به این باور است که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان قطع‌نامه‌های شورای امنیت را نقض نمی‌کند و این کمک‌ها تحت هیچ شرایطی نباید مشروط یا سیاسی شود.
لیجیان افزود که شورای امنیت باید نقش سازنده‌ای در کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ایفا کند و چنین اقداماتی به روشن شدن ابهامات و تسهیل ارسال به موقع، روان و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان کمک می کند.
او تأکید کرده است که این قطع‌نامه دیدگاه چین را نیز منعکس کرده است.
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
بررسی طرح کمک به افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل
سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که آن کشور به عنوان یک همسایه و دوست صمیمی افغانستان، از نزدیک وضعیت بشردوستانه در این کشور را دنبال و به این کشور کمک می‌کند تا از طرق مختلف مشکلات اقتصادی و معیشتی را برطرف کند.
لیجیان با اشاره به تغییرات عمیقی که از ماه آگست در افغانستان رخ داده است، خاطرنشان کرد که ایالات متحده و برخی از اعضای ناتو در قبال وضعیت کنونی افغانستان که در آن 39 میلیون افغان با یک بحران انسانی روبرو هستند، مسوولیت دارند.
سخنگوی وزارت خارجه چین از این کشورها خواست که با جدیت در مورد آن‌چه انجام داده‌اند، بیندیشند و به گونه فوری دارایی‌های افغانستان را آزاد کنند.
او گفته است که کشورهای غربی باید با جامعه جهانی در کمک به افغانستان برای احیای اقتصاد و دست‌یابی به توسعه کمک و در رفع مشکلات پیش روی مردم افغانستان مشارکت کند.
پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطع‌نامه‌ پیشنهادی امریکا، از تسهیل کمک‌هایی به افغانستان اعلام حمایت کرده بود که در اختیار طالبان قرار نگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала