تلاش ترکیه و قطر برای گرفتن اداره پنج فرودگاه بزرگ افغانستان

© @https://publish.twitter.comولایت لوگر‌ بزرگ‌ترین فرودگاه را خواهد داشت
ولایت لوگر‌ بزرگ‌ترین فرودگاه را خواهد داشت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
یک هیات مشترک از قطر و ترکیه برای مذاکره در باره گرفتن اداره فرودگاه های افغانستان امروز به کابل رسید.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که با روی کار آمدن دوباره طالبان در افغانستان، بسیاری از پرواز های بین المللی به افغانستان متوقف شده اند، اکنون شرکت‌های قطری و ترکی برای فراهم ساختن زمینه از سرگیری این پروازها آماده شده اند.
یک هیات مشترک از قطر و ترکیه برای مذاکره در باره گرفتن اداره فرودگاه های افغانستان امروز به کابل رسید.
قرار است که این هیات درباره چگونه‌گی گرفتن اداره فرودگاه های بین المللی کابل و چهار فرودگاه دیگر " فرودگاه های مزار شریف، کندهار، هرات، خوست" افغانستان با مقام‌های امارت اسلامی رای زنی کند و احتمال دارد اداره این فرودگاه های افغانستان را قطر و ترکیه به گونه مشترک اداره کنند.
اما وزارت ترانسپورت وهوانوردی می‌گوید که هرگاه روند سپردن این میدان ها بربنیاد منافع ملی نباشد، هیچ پیمانی با شرکت‌های قطری و ترکی در این باره امضا نخواهد شد.
این وزارت می‌افزاید که در صورت امضای چنین پیمان، زمینه عملی شدن پروازهای بیست و چهار ساعته بین المللی به افغانستان فراهم خواهد شد.
امام الدین احمدی، سخنگوی وزارت ترانسپورت وهوانوردی، گفت: "در حال حاضر حریم هوایی ما بسته است، پروازهای عبوری از افغانستان نمی‌شوند، و این کار این آغاز می شود، در بخش تاور، خدمات زمینی و دیگر بخش‌های تخنیکی با آنان قرار داد خواهد شد و آنان این بخش‌ها را به پیش خواهند برد."
امکانات و تجهیزات فرودگاه کابل در جریان سقوط حکومت پیشین به شدت آسیب دیدند.
عبدالهادی همدان، رییس فرودگاه بین المللی کابل، گفت: "مشکلات جدی وجود ندارد، آماده‌گی داریم تا پرواز های داخلی و خارجی انجام شوند، اما یک مقدار مشکلات استند که پس از قرارداد حل می‌شوند و پرواز ها به حالت عادی بر خواهند گشت."
در همین حال، برخی از کارشناسان هوانوردی نیز بر این باور اند که با سپردن اداره پنج فرودگاه کشور به قطر و ترکیه، اعتماد شرکت‌های جهانی برای آغاز دوباره پروازهای بین المللی به افغانستان بیشترخواهد شد.
افغانستان در حال حاضر بیست و هفت فرودگاه دارد. اما در گذشته بیشتر پروازهای بین المللی به فرودگاه های کابل، هرات، مزارشریف وکندهار صورت می گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала