واکنش استولتنبرگ به اظهارات پوتین در مورد گسترش ناتو به سمت شرق

© AFP 2023 / Mandel Ngan Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне
Генеральный секретарь НАТО Йенс Столтенберг во время собрания Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
دبیر کل ناتو اظهارات رئیس جمهور روسیه در خصوص گسترش ناتو به مرز های شرقی این‌کشور را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان اتلانتیک شمالی "ناتو" در مصاحبه با یک روزنامه‌ی روسی اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در خصوص تمایل ناتو برای گسترش به سمت روسیه را رد کرد و گفت، این پیمان هرگز وعده گسترش به سمت شرق را نداده است.
استولتنبرگ گفت: " در توافقنامه مؤلفه اتحاد آتلانتیک شمالی، بیان شده است که هر کشوری می تواند عضو این پیمان شود. در مرحله دوم، اسناد مربوط به قانون دهه 70 - 90 ناتو ، سند نهایی هلسینکی، منشور پاریس، قانون اساسی روسیه - ناتو و بسیاری از قراردادهای دیگر وجود دارد که روشن می کند کشورها حق انتخاب راه خود را دارند که می‌توان آن را اصل اساسی امنیت اروپا نامید."
متحدان اینگونه قول و قرارها را اکیدا رد می کنند. میخائیل گورباچف، رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی گفته بود که موضوع گسترش ناتو تا قبل از پیوستن آلمان مطرح نشده بود".
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
پاسخ رئیس‌جمهور پوتین به اتهامات اتحادیه اروپا و اوکراین علیه گازپروم
بدین ترتیب او اتهامات وارده از سوی رئیس جمهور روسیه در اینباره را رد کرد که گویا ناتو "سر مسکو کلاه گذاشته است".
گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: "ما به صراحت و روشنی اعلام کرده ایم که پیشروی بیشتر ناتو به سمت شرق غیرقابل قبول است."
رئیس جمهور روسیه گفت، ما به وضوح اعلام کردیم که پیشروی بیشتر ناتو به سوی شرق غیرقابل قبول است.
وی همچنین گف:" در دهه 90 به ما گفته شد که حتی یک اینچ هم پیشروی به سمت شرق در کار نخواهد بود. اما چه شد؟ ما را فریب دادند. پنج موج گسترش ناتو. هم اکنون هم در رومانی و لهستان این سیستم ها مستقر هستند. ما کسی را تهدید نمی کنیم، آیا ما به مرزهای آمریکا و یا بریتانیا رفته ایم؟ آنها به سمت ما آمده اند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала