پوتین: امریکا نمی تواند جلو ترقی چین را بگیرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد
پوتین  پیمان منع موشک های هسته ای میانبرد را تعلیق کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
پوتین از ایالات متحده خواست تا متوجه شود که نمی تواند جلوی توسعه چین را بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی کنفرانس مطبوعاتی سالانه گفت که ایالات متحده باید درک کند که نمی تواند جلوی توسعه چین را بگیرد. او پیشنهاد کرد که موفقیت های اقتصادی جمهوری خلق چین دلیل تحریم بازی های المپیک پیکن است که در سال 2022 برگزار می شود.
رهبر روسیه گفت: "این اشتباه است که از ورزش برای حل مسائل سیاسی لحظه ای استفاده کنیم. آنها جلوی توسعه چین را نخواهند گرفت".
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که در این مورد با یکی از روسای جمهور سابق ایالات متحده صحبت کرده است. اما او دقیقاً منظورش را مشخص نکرد. رهبر روسیه در پاسخ به این سوال که آیا این دونالد ترامپ است یا خیر، پاسخ منفی داد.
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин а торжественном вечере, посвященном 70-летию установления дипломатических отношений между Россией и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
پوتین روابط بین روسیه را چین الگوی همکاری بین دولتی در قرن حاضر دانست
پوتین افزود: "او به من گفت که محاصره المپیک در لس آنجلس و مسکو یک اشتباه بزرگ بود، منجمله ایالات متحده همچنان، اما ایالات متحده همچنان به اشتباهات خود ادامه می دهد. چه چیزی باعث این شده است؟ رئیس جمهور روسیه گفت: تلاش امریکا برای جلوگیری از رشد جمهوری خلق چین می باشد.
ایالات متحده، کانادا، استرالیا و بریتانیا در ماه دیسامبر از تحریم دیپلماتیک المپیک آینده پیکن خبر دادند که ظاهراً به دلیل نقض سیستماتیک حقوق بشر در جمهوری خلق چین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала