پاسخ رئیس‌جمهور پوتین به اتهامات اتحادیه اروپا و اوکراین علیه گازپروم

© Sputnik / Mikhail Metzel / POOL /  مراجعه به بانک تصاویر Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина
Ежегодная пресс-конференция президента России Владимира Путина - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره اتهامات اتحادیه اروپا و اوکراین علیه گازپروم پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور پوتین در کنفرانس خبری سنتی پایان سال خود، گفت که اینجا هیچ حقیقتی وجود ندارد، آنها سعی می کنند آن را وارونه جلوه دهند، همیشه دروغ می‌گویند.
رئیس‌جمهور روسیه گفت که این اتهامات کاملا نادرست است. گازپروم هر آنچه را که طبق قراردادها ملزم بود، تحویل داد. در همین حال، تامین‌کنندگان ال‌ان‌جی آمریکایی بازار اروپا را رها کرده بودند تا محصولات خودشان را به بازارهای آمریکای لاتین و آسیا تحویل دهند چون قیمت‌های آنجا بالاتر بود.
آقای پوتین گفت، عوامل دیگر عبارتند از سرمای زمستان، کمبود انرژی سبز، تلاش اروپا برای تعطیل کردن تولیدکنندگان انرژی مبتنی بر هیدروکربن و غیره. او توضیح داد که اروپایی‌ها درخواست روسیه برای قراردادهای بلندمدت تامین گاز را رد کردند و روسیه را به تلاش برای تصاحب بازار متهم می‌کردند. آنها گفتند که قیمت‌های لحظه‌ای راه‌حل است و وضعیتی که امروز در آن قرار گرفته‌اند نتیجه آن تصمیمات است.
وی گفت که اتهامات اخیر مبنی بر قطع عرضه گازپروم از طریق خط لوله یامال-اروپا صحت ندارد. بلکه به این دلیل بود که خریداران طرف مقابل آن را نمی‌خریدند. آنها اکنون از همان خط لوله برای پمپاژ گاز از آلمان به لهستان استفاده می‌کنند. چرا؟ زیرا روسیه با قیمتی تا شش برابر کمتر از بازار لحظه‌ای به آلمان گاز می‌فرستاد و آنها آن را دوباره می‌فروختند. رئیس‌جمهور روسیه گفت، اما این فقط تجارت بود. با این حال، در حالی که آنها به این کار ادامه می‌دادند، نمی‌شد از این خط لوله برای پمپاژ گاز روسیه استفاده کرد.
پوتین گفت، مسکو همچنین شک داشت که مصرف‌کننده نهایی آن گاز اوکراین باشد. شاید اروپایی‌ها باید این موضوع را بررسی کنند و شرایط را برای خرید گاز بیشتر برای عرضه آن به بازار اروپا فراهم کنند چون این قیمت را پایین می‌آورد.
Президент РФ Владимир Путин на большой ежегодной пресс-конференции в Центральном выставочном зале Манеж - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
پوتین درباره پایگاه‌های نظامی در اطراف روسیه سخن زد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه کنفرانس خبری سنتی پایان سال خود را با حضور 507 خبرنگار که به دلیل همه‌گیری، تقریباً دو برابر کمتر از سال‌های گذشته است، آغاز کرد.
به غیر از خبرگزاری‌های روسی، نمایندگان رسانه‌های برجسته خارجی مانند خبرگزاری فرانسه، بلومبرگ، فیگارو، یورو نیوز، شینهوا، لوموند، فایننشال تایمز، واشنگتن پست در این کنفرانس حضور دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала