کرزی: جامعه جهانی باید با طالبان همکاری کنند

© Sputnik / P Mحامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان
حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق افغانستان یک بار دیگر از جامعه جهانی تقاضا نمود تا با طالبان همکاری کنند.
به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNN ازجامعه بین المللی خواست تا به منظور نجات هزاران افغان از مرگ و گرسنگی، با طالبان (گروهی که به اتهام فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد) همکاری کنند.
پیش از این، فیلیپو گراندی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان ، اعلام کرد که 23 میلیون نفر از 40 میلیون نفوس این کشور با خطر گرسنگی مواجه شده اند.
کرزی در این مصاحبه گفت: "واقعیت این است که" طالبان "در حال حاضر قدرت در افغانستان را به دست دارند و جامعه بین المللی باید کمک برای افغان ها را در اولویت قرار دهند و عدم اعتماد به "مقامات جدید افغانستان" را کنار بگذارند.
رئیس جمهور سابق در پاسخ به این سوال که چرا جامعه جهانی از طالبان که مسئول بسیاری از موارد مستند ظلم و ستم، قتل و کشتار و جنایت هستند، حمایت کنند، اشاره کرد که "همه جوانب درگیر در افغانستان" جنایت کردند و این "بخشی از زندگی ما" است
او افزود که همه افغانها قربانی شده‌اند، خارجی‌ها افغانستان را به نام طالبان بمباران کردند. روستاهای ما ویران شد، اطفال کشته شدند، خانواده‌ها پاشیدند و همه طرف‌های ما آسیب دیدند و در نهایت، افغانها آسیب دیدند.
کرزی همچنین اظهار داشت که با درنظرداشت این واقعیت که او در روند گفتگو با طالبان دخیل بوده است، اما قصد ندارد در آینده در مدیریت کشور شرکت کند.
رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: "من می خواهم به عنوان یک شهروند در اینجا (در افغانستان) زندگی کنم و به حیث یک شهروند عادی این کشور هر آنچه در توان دارم برای آبادی وطنم و برای آرامی فرزندان این کشور انجام دهم تا همه بتوانیم در یک فضای صلح‌آمیز و بدون جنگ و درگیری زندگی کنیم.
رئیس جمهور سابق افغانستان افزود: "به عنوان فرزندان این خاک، هم ما و هم طالبان باید این موضوع را درک کنیم که با یکدیگر زندگی کرده و برای حفاظت از کشورمان همکاری کنیم؛ این مشکل نیست، این اقدام آسان خواهد بود اگر خود را از کنترل دیگران آزاد سازیم".
حامد کرزی و عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی دولت پیشین افغانستان دو تن از رهبران مهمی افغانستان بودند که پس از تسلط طالبان بر افغانستان همچنان در داخل این کشور ماندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала