دخالت ناتو در اوکراین خطرناک است

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا روسیه در جنگ بر ضد ناتو راساً برنده خواهد شد
چرا روسیه در جنگ بر ضد ناتو راساً برنده خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
عضو شوید
لاوروف به خطرات ناشی از آغاز درگیری به دلیل دخالت ناتو در اوکراین اشاره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کشاندن اوکراین به ناتو و ظهور راکت ها در سرحدات روسیه خطرات نظامی جدی را برمی انگیزد. گفته شده است که اگر وضع بهبود نیابد، منجر به درگیری گسترده در اروپا می شود.
وزیر خارجه روسیه اظهار داشت که کشاندن کیف به ناتو با چشم انداز ظاهر شدن دستگاه راکت های تهاجمی در نزدیکی سرحدات روسیه، تهدیدات غیرقابل قبول را برای امنیت روسیه ایجاد می کند که خطرات نظامی جدی را برای همه طرف های درگیر به دنبال خواهد داشت.
لاوروف اضافه کرد که مسکو کاهش درجه رویارویی ناشی از "قیمت" امریکا در قیمومیت های اوکراینی خود را ضروری می داند. وی همچنین به وضعیت ناسالم در روابط با واشنگتن اشاره کرد.
Здание штаб-квартиры НАТО в Брюсселе  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2021
امریکا به ناتو اجازه نزدیک شدن به مرز روسیه را داده است
در 23 دیسامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی بزرگ گفت که مسکو در مرزهای ایالات متحده راکت های خود را مستقر نمی کند. وی یادآور شد که پنج موج گسترش ناتو در حال حاضر سپری شده است.
پوتین گفت: "اکنون سیستم های مربوطه در رومانیا و پولند مستقر شده است. حالا آنها می گویند: "اوکراین نیز به ناتو خواهد پیوست". یا به صورت دوجانبه پایگاه ها و سلاح ها وجود خواهد داشت. شما حالا باید بلافاصله تضمین بدهید،. و نه برای چپندین سال بهانه جویی کنید، .
پوتین در 21 دسامبر گفت که استقرار عناصر دفاع راکتی امریکا (ABM) در نزدیکی سرحدات روسیه نگران‌کننده است. وی افزود: اگر این زیربنا در اوکراین ظاهر شود، زمان پرواز راکت ها به مسکو به 7 تا 10 دقیقه کاهش می یابد.
Госсекретарь США Энтони Блинкен во время выступления в штаб-квартире НАТО в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2021
آمادگی امریکا و ناتو برای گفتگو با روسیه
در همان روز، لاوروف خاطرنشان کرد که پیشروی بیشتر ناتو به سمت سرحدات روسیه به عنوان عبور از "خط قرمز" تلقی می شود. رئیس وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه صادقانه می‌خواهد با توجه به سناریوهای که توسط تعدادی از استراتژیست‌های ائتلاف ترسیم می‌شود، از تحول منفی رویدادها جلوگیری کند.
ینس استولتنبرگ، سر منشی ناتو، گفت که ناتو هرگز امکان توسعه را رد نکرده است. وی خاطرنشان کرد: حتی توافق نامه تأسیس ناتو می گوید که هر کشور اروپایی می تواند به عضویت این اتحاد درآید. به گفته وی، این روسیه نیست که تصمیم بگیرد که آیا اوکراین به ناتو می‌پیوندد یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала