تجمع هزاران نفر در مرز اسلام ‌قلعه هرات؛ ایران صدور ویزای سیاحتی را متوقف کرد

© Photo / twitter/mujeeb_dتجمع هزاران نفر در مرز اسلام ‌قلعه هرات
تجمع هزاران نفر در مرز اسلام ‌قلعه هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
پس از اعلام قنسولگری ایران در هرات مبنی بر توقف کوتاه مدت صدور‌ ویزا، هزاران نفر از ساکنان هرات در مرز اسلام‌قلعه برای رفتن به ایران تجمع کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، هزاران نفر تلاش می‌کنند تا هرچه زودتر خود را به مرز رسانده و وارد خاک ایران شوند. این تجمع بزرگ مردمی در مرز روز (جمعه، 3 جدی) شکل گرفته است.
به‌تازگی قنسولگری ایران در هرات اعلام کرده است که‌ به‌دلیل جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا "امیکرون" صدور ویزای سیاحتی سر از روز (شنبه، 4 جدی) برای مدت 15 روز متوقف می‌شود.
در اطلاعیۀ این قنسولگری آمده است افرادی که ویزای جهان‌گردی دریافت کرده، اما تا حالا ایران نرفته‌اند، پس از پایان محدودیت کرونا می‌توانند به ایران سفر کنند.
منابع گفته‌اند که محدودیت بر دارندگان ویزای تجارتی و ترانزیتی به ایران وجود ندارد.
ایران درحالی محدودیت بر ورود دارندگان ویزای سیاحتی وضع کرده است، که برای چندین ماه طی سال جاری نیز توزیع ویزای سیاحتی به ایران متوقف بود.
 بندر اسلام قلعه به روی تجارت باز شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.09.2021
بندر اسلام قلعه به روی تجارت باز شد
با سقوط حکومت پیشین به‌دست طالبان، تقاضا برای دریافت ویزای ایران و خروج از افغانستان افزایش یافته است.
از سوی هم، نخستین مورد ابتلا به کرونا در سطح افغانستان سابقه سفر به ایران داشت و این فرد از طریق مرز اسلام‌قلعه وارد هرات شده بود. مقام‌های ایرانی طی دو سال اخیر چندین مرتبه محدودیت بر اعطای ویزای سیاحتی به‌دلیل شیوع کرونا بر افغان‌ها وضع کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала