تسهیل روابط بانکی قزاقستان با افغانستان

© @https://twitter.com تسهیل روابط بانکی قزاقستان با افغانستان
تسهیل روابط بانکی قزاقستان با افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
وزیر تجارت قزاقستان گفته‌ که کشورش آماده‌است تا روابط بانکی با افغانستان را تسهیل کند.
به گزارش اسپوتنیگ به نقل از رسا نه ها، باخیت سلطانوف؛ وزیر تجارت قزاقستان در دیدار با مولوی امیر خان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته‌ که کشورش آماده‌است تا روابط بانکی با افغانستان را تسهیل کند.
طبق اعلام عبدالقهار بلخی؛ سخنگوی وزارت خارجه طالبان، متقی از کمک‌های بشردوستانه قزاقستان و پشتیبانی آن کشور از افغانستان در مجامع بین‌المللی سپاس‌گزاری کرده‌است.
سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که ۲۵۰ شرکت قزاقستانی با افغانستان در ارتباط‌اند و از این میان، نمایندگان ۱۶ شرکت به کابل آمده‌است.
وزیر تجارت قزاقستان گفته‌است این کشور آماده‌است تا روابط بانکی با افغانستان را تسهیل کند.
وزیر تجارت طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
قزاقستان درحال ایجاد یک کارگاه مشترک با طالبان است
این مقام قزاقستانی درباره آغاز پروازها میان قزاقستان و افغانستان نیز اعلام آمادگی کرده و همچنین وعده اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان افغان را داده‌است.
او در کابل با وزیر صنعت و تجارت طالبان نیز دیدار کرده‌است.
در این راستا، نورالدین عزیزی؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفته‌‌است که برای گسترش و تسهیل بیش‌تر تجارت میان افغانستان و قزاقستان، نمایندگی‌های برخی از بانک‌های قزاقستان در افغانستان، ایجاد می‌شود.
گفتنی است که نظام بانکی افغانستان پس از تسلط طالبان، در پرتگاه سقوط قرار گرفته است. همچنین تحریم‌های مالی علیه طالبان، بحران اقتصادی افغانستان پیچده‌تر کرده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала