حملات موشکی مجدد پاکستان به شرق افغانستان

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
نظامیان پاکستانی یک بار دیگر حملات راکتی خود را به مناطق مربوط به ولایت کنر در شرق افغانستان آغاز کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شاهدان عینی می گویند از صبح روز گذشته تا اکنون بیش از یکصد راکت به منطقی که در امتداد خط مرزی دیورند موقعیت دارند پرتاب شده است.
همچنین گفته می شود از روزی که تنش میان نیروهای اداره استخبارات ولایت ننگرهار و نیروهای مرزی طالبان بوجود آمده حکومت پاکستان گذرگاه تورخم را مسدود کرده است.
این در حالی است که در روزهای گذشته، نیروهای نظامی پاکستان بار دیگر حملات موشکی به خاک افغانستان انجام دادند و چندین راکت به ولایت کنر شلیک کردند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به رسانه ها گفت: "ما رویداد کنر را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم. با پاکستان تماس خواهیم گرفت و علت این‌که دوباره حملات را به خاک افغانستان آغاز کرده‌اند جویا خواهیم شد و دلایل آن را پیدا خواهیم کرد."
حملات موشکی پاکستان به افغانستان تازگی ندارد. این کشور در 20 سال گذشته به بهانه‌های مختلف اقدام به حملات موشکی به خاک افغانستان کرده است.
گاهی این حملات از سوی نیروهای امنیتی افغان درگذشته جواب داده شده است، اما در بیشتر وقت‌ها این حملات بی‌جواب مانده‌اند. دولت سابق افغانستان بارها از این عملکرد پاکستان به مجامع بین‌المللی شکایت کرد، اما اثری نداشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала