مهم‌ترین زندان کشوربه مرکز نگهداری معتادان مبدل شد

© https://twitter.com/homeزندان کندهار
زندان کندهار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
طالبان زندان مرکزی کندهار را به مرکز درمان معتادان مواد مخدر تبدیل کردند.
طالبان از زندان مرکزی کندهار به حیث مرکز نگهداری و درمان معتادان به مواد مخدر نیز کار گرفته اند در این زندان حدود 800 معتاد به مواد مخدر که از گوشه وکنار شهر کندهار گرد آوری شده اند ونگهداری می شود.
جمعا یک هزار زندانی زندانی فعلا در زندان مرکزی کندهار نگهداری می‌شود.
مولوی منصور، معاون زندان کندهار در این باره گفت: "ما برای آنها (معتادان) امکانات زیادی فراهم کرده و یک معلم ویژه استخدام کرده‌ایم تا مواد مخدر را ترک کنند. همچنین یک کلینیک برای آنها راه‌اندازی کردیم. اگر آنها اینجا درمان نشوند به بیمارستان ویژه معتادان منتقل می‌شوند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آنها مواد مخدر را ترک کنند."
یکی از بیمارانی که در این مرکز است، در این باره گفت که تسهیلات برای ترک اعتیاد فراهم شده است.
وی افزود: پیش از انتقال به زندان در قبرستان شهر بودیم و غذای کافی برای خوردن نداشتیم، اما در حال حاضر روزانه 3 وعده غذا داریم و این زندان برای ما خوب است.
این درحالی است که بر اساس این گزارش‌ها حدود 3 میلیون تن در سراسر افغانستان معتاد هستند، اما طالبان این آمار را تایید نکرده است.
پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان تاکید کرده بود که این گروه تلاش دارد تا کشت مواد مخدر در افغانستان به صفر برسد.
وی گفت: در مسئله کشت مواد مخدر سیاست ما مبارزه با این مواد افیونی است و تلاش داریم که کشاورزان را به کشت جایگزین تشویق کنیم.
این در حالی است که سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرده است که تولید مواد مخدر در افغانستان برای پنجمین سال متوالی افزایش یافته و از مرز 6 هزار تن عبور کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала