Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از بحران تا قهرمانی اروپا؛ یک سال از حضور توخل روی نیمکت آبی‌ها گذشت + عکس

© REUTERS / ERIC GAILLARDFILE PHOTO: Soccer Football - Ligue 1 - Montpellier v Paris St Germain - Stade de la Mosson, Montpellier, France - December 5, 2020 Paris St Germain coach Thomas Tuchel reacts
FILE PHOTO: Soccer Football - Ligue 1 - Montpellier v Paris St Germain - Stade de la Mosson, Montpellier, France - December 5, 2020 Paris St Germain coach Thomas Tuchel reacts - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2021
عضو شوید
توماس توخل سرمربی آلمانی یک سال است که هدایت چلسی را به عهده گرفته است و موفق شده به صورت کُلی متحول کند.
به گزارش اسپوتنیک، سال پار در چنین روز توماس توخل سرمربی آلمانی که از پاریسن‌جرمن اخراج شده بود و بدون تیم بود، هدایت چلسی را به عهده گرفت و جانشین فرانک لمپارد شد که به دلیل کسب نتایج ضعیف از تیم اخراج شده بود.
در ابتدأ استخدام توخل به عنوان سرمربی چلسی برای بسیاری از کاشناسان عجیب بود زیرا او نیز شرایط مشابه با لمپارد داشت و از پی‌اس‌جی به دلیل کسب نتایج ضعیف اخراج شده بود.
توخل اما ثابت کرد که انتخاب او به عنوان سرمربی چلسی اشتباه نبوده و وی فرد درستی برای بیرون کردن آبی‌ها از بحران بوده است.
این مربی آلمانی در مدت کوتاه تیمش را منسجم ساخت و به سمت موفقیت حرکت کرد. او در لیگ برتر با مساوی آغاز کرد اما رفته رفته بردهای زیادی را تجربه کرد و تیمش را که در جایگاه نهم قرار داشت، در پایان فصل پایان فصل به عنوان چهارم رساند.
او در این مدت تیمش را به فینال جام حذفی رساند اما برابر لستر شکست خورد و رسیدن به عنوان قهرمانی باز ماند.
توخل اما در لیگ قهرمانان فوق‌العاده بود و موفق شد با شکست سیتی در دیدار نهایی عنوان قهرمانی این رقابت‌های را از آن خود کند و چلسی را به دومین قهرمانی تاریخش برساند.
سرمربی آلمانی در ادامه لیگ اروپا را نیز فتح کرد و باشکست ویارئال دومین جام اروپایی چلسی را در یک فصل رقم زد.
به لطف توخل تیم چلسی از سوی فرانس فوتبال به عنوان بهترین تیم سال نیز شناخته شد و این جایزه معتبر را از آن خود کرد.
چلسی در حال حاضر یکی از مدعیان لیگ برتر است و در لیگ قهرمانان اروپا نیز به دور یک هشتم نهایی راه یافته و قطعاً برای دفاع از عنوان قهرمانی‌اش تمام تلاش خود را خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала